Cykelartikel och skrivardrömmar

Det är mycket nu, som jag brukar säga. Jag blev för en tid sedan tillfrågad av redaktören på sajten cykla.se om jag kunde skriva en artikelserie om satsningen på Tjejvättern, Halvvättern och Vätternrundan. Jag, som älskar att skriva, blev förstås jätteglad och tackade ja. Skrev och tog bilder och skickade in. Efter lite mejlande fram och tillbaks blev det knäpptyst. Nu har jag fått kontakt med aktuell person igen och hoppas att artikeln puliceras snart. Spännande men samtidigt ångest! Man vill ju att någon ska läsa och tycka det är bra oxå... Men tänk vilken dröm att det skulle vara att kunna leva på sitt skrivande! Det har varit en dröm sedan jag gick med blöja, jag ville bli författare och har alltid haft lättare för att uttrycka mig i skrift än i tal. Var ju inne på att bli journalist ett tag men det var längesedan... nu är jag inte jättesugen på att hoppa på en utbildning igen. Men drömma kan man ju alltid göra :) 

Kommentarer:

1 Fritz :

skriven

Kul med att skriva, har ju själv skrivit för cykla.se vilket var skoj, dock skulle jag nog ändå skicka artiklarna till Cycling +, där du utöver att se din artikel i tryck även kan få några kronor för det.
Jag skriver för den tidningen och jag vet att de jagar nya artiklar som håller måttet vilket jag säkert tror dina gör.

Mvh
Fritz

Svar: Tack :) Jag kan absolut höra av mig till dem, fast nu har jag ju redan skickat den första till cykla.se så det kan bli knepigt ju... men ska tänka på det om det skulle dyka upp nåt mer en annan gång :)
Martina

Kommentera här: