0 Läs mer >>
Jaha, jag jobbar på så gott jag kan. Men det känns tufft ibland när jag klockan ringer 05.20 och jag är hemma nästan exakt 12 timmar senare... inte alltid man är jättesugen på att ge sig ut och träna då... Visst är det roligt att träna men när man redan är trött så man stupar kan motivationen tryta för vem som helst tror jag. Jag försöker kämpa på iaf, träna så mycket som jag hinner (tror att jag hinner), äta någorlunda bra och sova... fast nä, sova skulle jag behöva göra betydligt mer!

Igår kväll rekade jag och Roger sträckan som ska köras med lägertjejerna om 2 veckor, hjälp det är snart dax! Programmet kommer bli riktigt najs! Längtar med skräckblandad förtjusning! Vill att allt ska vara perfekt.
Gårdagens tur var ett lågintensivt pass, inte helt lätt när benen är pigga kan jag lova! Känner iof av mitt onda knä igen, (så går det när man slarvar med rehabövningarna...) men vädret var underbart, sol och inte mycket vind och ett stopp på Vänga kvarn för en fika. En perfekt tur :)
Tur att vi tog det lugnt på 30 årsfesten i lördags så vi pallade att cykla ;) Går inte hålla på med för mycket såna dumheter när man ska tävla. För till helgen drar vi hela familjen till Svanesund för då blir det tempopremiär (HJÄLP!!) och sen linje dagen efter. Vi har hyrt ett hus billigt men har ingen aning om hur det ser ut. Lite som grisen i säcekn. Men det blir nog bra. Minisemester hela familjen, ska bli mysigt! Även om jag lär va dönervös halva helgen...
Tempoträning idag, åter igen i strålande väder, jag njuter i fulla drag. Gick rätt bra men önskar jag kunde härda ut lite mer, lite längre och liiiite till. Det fattas en bit... men, men, det är väl bra träning iaf.

Slarvigt skrivet inlägg men så blir det när dygnet bara har 24 timmar... natti natti!

Fullt upp

1 Läs mer >>
Idag skulle vi kollat på ett hus och sen ätit kvällsmat hos syrran. Det sket sig då bilen åter igen inte ville starta. Jäkla tur att den startade fram och tillbaks till jobbet! Imorrn blir det tåg och därmed TIDIG uppstigning... usch, jag hatar gå upp tidiga mornar då man sover som bäst...
Hade pga bilhaveriet hunnit träna ikväll men kände att det var lika bra att ta tillfället i akt och tillbringa en kväll hemma för en gångs skull. Det gav mig tid att tänka på framtida mål och visioner...
Nu tänker jag rent "cykelmässigt", jo, även jag har drömmar och visioner utanför cyklingens värld också ;) Det känns egentligen lite tidigt att starta upp dessa tankar redan då säsongen inte ens är slut, men det är bra att vara ute i god tid har jag hört ;)
Summering för året närmar sig oxå, men det är en tävling kvar (tempopremiär - hjälp!) och cykla racer utomhus kan man förhoppningsis göra ett par månader till. Bara snön som stoppar egentligen. Ser inte alls fram emot att ställa in cykeln för vintern... inte tänka på det redan... blir till att ställa upp trainern och börja störa grannarna igen ;), även variera med annan träning, det är bra och nödvändigt det med. Fast inte alls lika kul :P
Jag inser att jag borde skaffa mig en hoj att använda även vintertid, att det är nödvändigt för att bli ännu bättre och hålla uppe cyklingen vintertid på ett annat sätt. Vi får väl se vad pengarna räcker till... Framöver kommer jag också att ta hjälp för att forma realistiska mål för nästa år och vad jag behöver åstadkomma för att uppnå dem. Jag har självklart redan tankar på mål som jag tror och hoppas inte är helt orealistiska (även om jag gillar att leva i en bubbla ;)) men de håller jag för mig själv ett tag till.

Summering och nya mål...

1 Läs mer >>
Bättre sent än aldrig...
I lördags var det då dax för det efterlängtade Velofondot i Vårgårda. Dagen innan ville självklart inte bilen starta - smått panik. Visst hade det gått att cykla de ca 4, 5 milen till start men kanske inte vad man är jättesugen på när man har ett 14 mil långt lopp framför sig... Det löste sig genom att vi fick låna Rogers firmabil, puh!

Morgonen började med gråmulen himmel, ganska blåsigt men uppehåll. Vi blev inte helt oväntat lite sena och träffade de övriga tjejerna starx innan start i startfållan. Det var några tjejer från SubXX och några från andra klubbar, nån kille oxå. Jag och Roger hade sagt från början att vi inte vill vara "tvingade" att hålla oss till klungan utan kanske lämnar den om det innebär att kunna få en snabbare tid. För jag kör lopp för att testa gränserna, utmana mig och pressa tider, det tycker JAG är kul :) Det gick inte så fort i början, vilket iof passar mig då jag behöver ganska lång stratsträcka innan kroppen är igång, sedan kändes det lite väl långsamt. Roger låg en bit längre fram i klungan och i en lång backe började han dra ifrån oss andra. Jag visste inte hur jag skulle göra, blev handlingsförlamad och låg kvar. Han försvann allt mer och jag tänkte att ska jag hinna ikapp honom måste jag dra på nu. Så jag beslutade mig för att göra så, sa till klungan och drog i väg. Men han hade hunnit längre än jag trodde och det blev slitiga ca 1, 5 mil för att jaga ikapp! Inte mycket till hjälp fick jag heller, men folk låg gärna bakom... Till sist hann jag ifatt honom och den lilla grupp han var med. Fortsatte köra den kuperade och väldigt fina banan med ytterst lite trafik. Var uppe i över 34 i snitthastighet ett tag men när folk droppade av allt mer och vi hade världshistoriens kanske sämsta klungkörning (vad är det med alla gubbar som inte vill dra?? Sjukt irrirerande!) samt ganska rejäl motvind sjönk snittet och slutade till sist på 33, 3. Tid 4,11,47. En slitig men rolig tur och ett kvitto till mig själv på att jag kan ligga ganska länge på ganska hög puls. För 4 månader sedan hade jag inte gjort en längre runda på över 30 km/tim så måste vara nöjd med detta. 3:e snabbaste tjej bland samtliga (inkl. eliten), inte för att det var så många tjejer precis, men ändå ;)
Har tyvärr inga bilder att bjuda på från dagen :/

Igår var det tänkt att spana i damernas världscup i Vårgårda men eftersom bilen inte startar så blev det tyvärr inget :( Synd att missa världseliten när de kör 4 mil från oss.. trist! :(

Ikväll stod det backintervaller på schemat och det kändes riktigt, riktigt bra! Trodde benen skulle vara lite småstumma efter lördagens slitsamma lopp men icke! Underbar känsla!

Velofondo Vårgårda - ...

0 Läs mer >>
Första jobbveckan efter semestern avklarad och den gick fort som sjutton! Efter bara ett par timmar första dagen kändes allt som vanligt, typ. Förutom att det fortfarande fattas lite folk. Men nästan alla kommer igen på måndag. Det är kul att träffa alla igen och känns just nu rätt ok att jobba, även om jag inte direkt hade tackat nej till mer ledighet och därmed mer tid till cykling och återhämtning ;) Men jag är oerhört glad att ha ett jobb att komma tillbaka till och ett jobb där jag trivs. Tänk alla stackare som våndas inför sina jobb - måste vara olidligt.

Igår kväll tänkte jag att vi skulle fånga det vackra vädret och vi gav oss ut i skogen för att kika efter svamp och bär. Både jag och Roger är blinda vad gäller svamp så det är nästan lönlöst och vi hitta inte en flugsvamp en gång. Däremot en massa hallon och lite blåbär.
Dagens frukost bestod därför av mixad kvarg med blåbär och hallon, med cashewnötter på och så äggröra till det

Proteinrikt och gott!

Långpass stod på schemat, man får ju passa på när det är helg och tiden finns. Precis när vi var i startgroparna kom ösregnet och lite muller... fan! Ska vi simma istället? Gymma? Nä... det är inte lika kul.. och vi behöver lite längre pass inför nästa helg. Men rätt som det var kom solen igen och vi drog väg trots mörka moln som hotade i kanterna. De var medvind och fint hela vägen till Ulricehamn där vi stannade vid Bryggan för en gofika. Klassikern kladdkaka med coca cola blev det - mumma! Iväg igen och jäklar vad det blåste nu! Mot- och kantvind. Puh! Det började mulna allt mer och till sist kom vi inte undan längre utan vi blev dyngsura. Sen höll det upp igen och var rätt ok de sista milen hem. Dryga 9 mil blev det sammanlagt och benen kändes riktigt pigga trots träningsvärk efter gymmet i torsdags. Bitvis ny runda för mig, kul och backigt ;)
So long!

Vardag igen

0 Läs mer >>
Så var semestern slut och allt är som vanligt igen. Sammanfattningsvis har semestern varit alldeles ljuvlig! Familjen på Gotland, husvagn och cykling i Laholm & Ystad, SM- brons, besök hos mamma, diverse småutflykter och avslutningsvis U-port festivalen i Ulricehamn som var grym! (Maja i The sounds bäst förstås, vilken stjärna hon är!) Och det bästa av allt (förutom bronsplatsen då ;)) -  alldeles underbart väder i princip hela tiden! :) Vilken fantastisk sommar!
Ikväll körde jag pro tour i lika vackert väder och det var riktigt roligt! En sån där runda där man återigen blir påmind om hur fantastiskt roligt det är med cykling! Jag fullkomligen älskar den här sporten och tänker kämpa för att bli ännu starkare och snabbare, bara för att det är så himla kul :)

"Att inte cykla är att gå för långt" - Glöm inte det!

Jag och Ellen på festival :)

Så här röd & glad blir man efter pro tour- körning i varmt sommarväder :) *endorfinhög*