Vardag igen

Första jobbveckan efter semestern avklarad och den gick fort som sjutton! Efter bara ett par timmar första dagen kändes allt som vanligt, typ. Förutom att det fortfarande fattas lite folk. Men nästan alla kommer igen på måndag. Det är kul att träffa alla igen och känns just nu rätt ok att jobba, även om jag inte direkt hade tackat nej till mer ledighet och därmed mer tid till cykling och återhämtning ;) Men jag är oerhört glad att ha ett jobb att komma tillbaka till och ett jobb där jag trivs. Tänk alla stackare som våndas inför sina jobb - måste vara olidligt. 
 
Igår kväll tänkte jag att vi skulle fånga det vackra vädret och vi gav oss ut i skogen för att kika efter svamp och bär. Både jag och Roger är blinda vad gäller svamp så det är nästan lönlöst och vi hitta inte en flugsvamp en gång. Däremot en massa hallon och lite blåbär. 
Dagens frukost bestod därför av mixad kvarg med blåbär och hallon, med cashewnötter på och så äggröra till det 
 
Proteinrikt och gott!
 
Långpass stod på schemat, man får ju passa på när det är helg och tiden finns. Precis när vi var i startgroparna kom ösregnet och lite muller... fan! Ska vi simma istället? Gymma? Nä... det är inte lika kul.. och vi behöver lite längre pass inför nästa helg. Men rätt som det var kom solen igen och vi drog väg trots mörka moln som hotade i kanterna. De var medvind och fint hela vägen till Ulricehamn där vi stannade vid Bryggan för en gofika. Klassikern kladdkaka med coca cola blev det - mumma! Iväg igen och jäklar vad det blåste nu! Mot- och kantvind. Puh! Det började mulna allt mer och till sist kom vi inte undan längre utan vi blev dyngsura. Sen höll det upp igen och var rätt ok de sista milen hem. Dryga 9 mil blev det sammanlagt och benen kändes riktigt pigga trots träningsvärk efter gymmet i torsdags. Bitvis ny runda för mig, kul och backigt ;) 
So long!

Kommentera här: