Ett erbjudande svårt att säga nej till...

Konstaterar att gårdagen var en riktigt bra dag! Ullaredsbesöket var planerat sedan ungefär en vecka och trots varningar för snöoväder gav vi oss iväg då det inte verkade ha blivit så farligt. På vägen kom Roger på att Sexdrega ligger på ju vägen dit och det finns en cykelaffär där... Självklart ska vi in där! tyckte jag. Sagt och gjort. Vi mötte synen av några svettiga tjejer och en kille som varit ute och cyklat i snömodden. Det var tjejerna från Alriksson Go Green - Sveriges första och enda proffsstall för tjejer. Vi blev väl omhändertagna väl inne i butiken och pratade cykel med Martin Alriksson. Killen vi tidigare sett visade sig vara norrman och då förstod jag att det var Martin Vestby - självaste proffscyklisten Emma Johanssons man och ny sportchef för stallet. Det blev lite snack även med honom, vilket var lite coolt tyckte jag - nördig som jag är ;) 
 
Besöket resulterade i ett par nya bibs (ursäkta den urdåliga bilden) och ett erbjudande som jag inte vet om jag kan säga nej till... Inget är säkert eller besämt på nåt sätt men erbjudandet gäller en AWESOMEA:xuscykel i fullcarbon, körd en säsong av en av tjejerna i laget och med tanke på vilken nivå tjejerna ligger på så är det antagligen inte vilka skitcyklar som helst... Det kommer vara det bästa av komponenter, vet inte exakt än. Jag skulle få cykeln för ungefär halva priset och det känns som en otrolig chans! Det är ju en del pengar ändå förstås så det tål att tänkas på... tuffa beslut... (dagens I- landsproblem?)
 

Kommentera här: