Härliga lediga dag!

Åh, vilken bra dag det har varit! Första lediga dagen av hela 13 jobbfria, härligt lata (nåja, med måtta...) dygn! Det enda som fattas är snön.
 
Började morgonen med att dra iväg mot Halmstad och Movement för att träffa ortoped där. Sagt och gjort - besöket gick på fem röda och magnetröntgen kommer det bli. Yes! Det var det jag hoppades på. Har aldrig varit på det och det ska bli riktigt spännande! Kul å veta hur det går till liksom. Hoppas utgången blir bra, den med. Jag hoppas att de hittar något och att det är något som man kan göra nåt åt! För det blir inga bra tider runt Vättern med detta knät även om jag inte har superont!
 
Efter besöket hos farbror doktorn som för övrigt gick så snabbt att Roger knappt hann svälja kaffet eller Hugo den varma chokladen för den delen, begav vi oss ut på stan. Halmstad är en väldigt mysig stad! Många mysiga butiker var vi inne i och Hugo skötte sig exemplariskt! Inte gnäll en enda gång och han fick självklart bestämma vad vi skulle äta - gissa vad det blev? Jo pizza intogs såklart :) Några timmar och många pengar senare styrde vi kosan hemåt Borås igen. 
 
Väl hemma satte jag mig på trainern och provade att se vad de nya bibsen gick för! De kändes superbra och vadderingen ska vara bra med :) Jag körde intervaller och insåg att jag måste bli mycket bättre på att verkligen våga ta ut mig ordentligt! Våga spruta ännu mer mjölksyra, våga svettas ännu mer än jag redan gör! Jag kan sitta och nöta länge och trötta ut mig är jag inte rädd för men spurter och explosivitet är en helt annan sak och kanske inte riktigt min grej... men jag fattar att det är nödvändigt att träna mer intervaller för att få ordentlig snurr på träningen och förbättra kondisen. Har ni några tips på hur ni plågar er själva under tuffa intervaller?
Efter jul och nyår är planen att börja trappa upp genom att träna längre och hårdare på passen. Hoppas först få till ett besök hos Mattias Reck!
 
Sammanfattar dagen och är nöjd kombinationen mys, träning och god mat! Livskvalitet!
Klockan är alldeles för mycket (läs 01.43...) som vanligt... nåja, vi är ju LEDIGA! :)
So long!

Kommentera här: