Motivation och ledighetträning

Varit och tränat på gymmet och tränat. Hade tänkt köra ett hårt pass på trainern idag och prova mina nyinköpta bibs samt bestämma mig för om jag ska behålla den nya sadeln eller inte. Datorn var dock upptagen av en spelande 7 - åring när jag kom hem från jobbet så det sket sig. Vi har bara en dator på tre personer och det är för lite uppenbarligen. Helt sjuk egentligen. Att man är så beroende av datorn. Därav min inte alltid så uppdaterade blogg. Hursomhelst, träningen idag gick väl bra men jag var inte så motiverad. Kom hem vid 18- tiden från jobbet och det är inte alltid jättekul att kasta sig iväg direkt och träna för att sedan käka, duscha och lägga sig. Men träningen måste snart upp till en högre nivå för att det ska gå framåt och då funkar det inte att hoppa över pass. Det är så lätt att bli bekväm och ligga på den vanliga nivån. Det gäller att pressa sig det där lilla extra, vilket kanske inte alltid är så lätt. Jag planerar att ta kontakt med Mattias Reck snart för att få mer ordning på träningen och träna i olika pulszoner osv. Jag är i princip alltid motiverad men detta kommer absolut bli en ytterligare morot till att träna mer, hårdare och längre pass! Ser verkligen fram emot detta! Vi i Sub XX har ju dessutom lite rabatt på ett besök hos honom, vore ju synd att inte utnyttja det, eller hur? ;)
 
Ibland känns det som att man inte gör annat än jobbar. Fan vad trist. Men efter morgondagen är jag iaf ledig i TVÅ VECKOR! Det ska bli heelt jävla underbart!! Besök hos ortoped på Movement i Halmstad på torsdag, hoppas verkligen det löser sig med knät, annars kan det bli marigt att trappa upp träningen framöver... men jag ser positivt på det hela :)
 
So long!

Kommentarer:

1 Katja:

skriven

Låter som du har en bra plan! Och visst är det skönt med lite ledighet :)

Svar: Tack, jag hoppas det :) Så otroligt mycket man vill! Och jag vill verkligen utvecklas! Och gärna snabbt... ;) Men man får inte glömma att ha roligt med och det har jag oftast vid träning för det är typ det bästa som finns ju :) Att vara ledig 2 veckor från jobbet känns otroligt skänt och välbehövligt då jag endast varit ledig 2 veckor hittills på hela året!
Martina

Kommentera här: