Gymmet

Hade tänkt ta en riktigt lång promenad idag för att hina njuta av dagsljus. Men vilket dagsljus? Jag är så ofantigt trött på detta eviga mörker, känns som en eeeevighet ju! Brukar det verkligen vara så här mörkt så här länge så här års? Ofattbart. Har sällan längtat så mycket utomlands till solen som nu. Så det blev en kort promenad i "mörkret" (kl var halv tre) och sen 2, 5 timmar på gymmet istället! Härligt! Kom på mig själv med att le när jag ställde mig på löpbandet, jag trivs väldigt bra på gymmet :) Träningen på löpbandet bestod av snabb gång varvat med ca 2 minuters jogg då och då. Jag tänkte jag skulle försöka komma igång lite med löpningen igen efter ett låååångt uppehåll efter att jag fick löparknän i båda. Den gången gick jag ut WAY to hard! Denna gång ska jag inte göra samma misstag- nu blir det lugna puckar som gäller i början, trappa upp lååångsamt. Sedan provade jag och Roger den nya maskinen- nån slags "skidstakningsgrej" och wow vad det kändes i ararna, mest triceps! Sen var det dax för sedvanliga crosstrainern. Mage och rygg fick sig sedan en omgång också och till sist en skön stretch, något jag alltid är noga med. Jag börjar känna mig lite på gång igen, trots att knäet gör sig påminnt litegrann och nacken har börjat likadant... men, men, det löser sig. Det gör det alltid.
 
Träna hårt där ute mina vänner! :)

Kommentera här: