Jobb & träning...

Dödstrött. Mörker. Jobb. Usch, just nu känns inte livet så där lattjo lajban direkt... längar så det det ont till soooolen!! Men, men... det har ju som bekant sina ups and downs. Men ibland funderar jag på om livet verkligen går ut på att bara jobba? Det är ju det där andra man vill göra. EGENTLIGEN. Eller hur? Tur att jag iaf har världens bästa arbetskamrater :) 
 
Idag är vilan över efter behandlingarna och snart ska det tränas. Även fast jag nyss kom hem från jobbet (sent!) och egentligen har massa andra saker att göra... som att laga mat inför imorrn, handla maten först, städa trappuppgången och diska... men har jag bestämt att jag ska träna så ska jag banne mig göra det oxå. Ska "börja" lite lugnt tänkte jag så det får bli crosstrainern och eftersom jag har bestämt mig för att försöka börja lite smått med löpning igen så blir det nog några lugna minuter på löpbandet oxå. Men denna gången ska jag börja LUGNT och sluta fast jag egentligen orkar längre (hur lätt är det?!). Fick grymt onda löparknaän förra "omgången" jag sprang så nu ska jag börja överdrivet lugnt med en minut jogg - en minut gång och så varva detta ett tag för att sedan öka på. Lite coreträning kan jag nog inte heller låta bli. 
 
Jag har ordnat så jag får stå vid ett höj- och sänkbart bord på jobbet oxå - toppen! Så kanske jag kan motarbeta besvären i axlar/halsmuskler på ett bättre sätt :)
 
Avslutar lite klämkäckt med mottot för dagen: Tänk inte - ba gör´t vettja!
 

Kommentera här: