knäproblem

Så har jag fått tummen ur röven och frågat sjukgymnasterna på jobbet om de kan tänla sig att kolla på mitt knä som spökar. Jajamensan, på fredag kl 13 ska en tjej göra en ordentlig undersökning - känns bra. Hoppas, hoppas att det är något som går att TRÄNA bort! För vila hade jag då rakt inte tänkt mig. Det hinner jag förresten inte. Igår var det nämligen 200 dagar kvar till Vätternrundan! Dvs mindre än så till TV och HV. 200 dagar är ju ingenting! Så nu är det träning som gäller (hoppas jag)!
Hoppade ur från min arbetskompis bil rakt in i gymmet idag - skönt att göra träna direkt efter jobbet. Men först lite keso med nötter på vägen dit :) Resultatet av dagens pass blev 45 minuter crosstrainer med snittpuls på ca 145. Försöker ju komma igång med lite löpning igen så körde 25 minuter på löpbandet och varvade då 2 minuter snabb gång och 3 minuter jogg (kan inte kalla det löpning då det inte går speciellt fort). Efter det 5 min med "stakningsmaskinen", några övningar för rygg och mage med ett par maskiner plus med boll. kände mig riktigt, riktigt pigg på träningen idag och smärtan från knäet försvann efter en stund och kom inte tillbaka förrän en bra stund efteråt, det kanske finns hopp. 
Kvällen avslutades med min nya favvorätt, nämligen thaigryta! Muuuums så gott det är! 
 
Fick äntligen svar på mitt mejl till redaktionen på cykla.se igår, snubben hade inte en susning om min uteblivna artikel som jag skrev för ca 5 veckor sedan. Jag frågade om det var för dålig kvalitée på den eller vad som var fel men den hade tydligen "försvunnit" bland massa bråte, men han var iaf väldigt intresserad så jag gör ett nytt försök och skickar igen. Vi får se vad som händer på den fronten. Det är iaf väldigt roligt att skriva :)

Kommentarer:

1 Fritz:

skriven

Hallå Martina,

Nu är din blogg upplagd på Cykelbloggar,
välkommen =)

Mvh
Fritz

Svar: tackar!
Martina

Kommentera här: