Ny sadel och Födelsedagscykling

Jaha, då var det dags att fylla år igen då. Är inte det ganska överskattat, eller? Fast ganska kul ibland också - speciellt som man får en ny sadel till cykeln i present! :) Jippie, det behövde jag verkligen då den gamla sliter hårt på musen... hmm... jag menar "mjukdelarna" mellan benen...! Och det är inte så kul med skavsår efter några mil. Dessutom tar det onödigt med energi. Den nya sadeln har en liten grop i mitten så inte trycket blir så stort - modellen heter Bontrager affinity rl wsd. Jag var bara TVUNGEN att ta en runda för att prova den! Och det kändes mycket bättre än den gamla, så det ska säkert funka. Man får testa en månad och är man inte nöjd lämnar man bara tillbaka - hur bra som helst!
 
 
Rundan idag var på knappa 3 mil och jag försökte ta det lugnt eftersom jag inte cyklat på ett tag och har haft (har) lite känningar i högerknät (vill inte erkänna, försöker ignorera...) plus är inte riktigt i form. Men det får bära eller brista - hellre att jävelskapet bryter ut ordentligt än att vara småsjuk hela tiden, det är ju sååå segt och gör mig så nere. Nu vill jag känna mig som vanligt igen och bara träna på! Är grymt peppad inför nästa sommars utmaningar!! Speciellt Tjejvättern med subb xx - tjejerna! Jag har bestämt att jag SKA orka HELA VÄGEN IN I MÅL!!! Och jag kommer vara så sjukt stolt om, nej, jag menar NÄR jag klarat det! ;) 
Tillbaka till dagens runda - det var ren och skär glädje att komma ut igen efter några veckor utan utomhuscykling och inte heller så mycket cykling på trainern. Jag tror jag log hela vägen :) Cykling är underbart! Det var svårt att ta det lugnt men då och då lyckades jag påminna mig om att jag faktiskt inte är riktigt kry. 
 
Avslutar med en bild på det fina arrangemang mina kollegor gjort till mig på födelsedagen, tusen tack! 
 

Kommentarer:

1 Ida Gunnarsson:

skriven

Stort grattis på födelsedagen! :)

Svar: Tack!
Martina

Kommentera här: