vänner

Ingen träning idag heller... det dåliga samvetet gnager lite i bakhuvudet... vill inte erkänna det men känner mig inte riktigt hundra i kroppen. Känner mig trött och som att jag håller på att bli sjuk fast det aldrig bryter ut liksom. Trööök är det. Kanske har brist på nåt. Inte motivation alltså, utan typ järn eller nåt. Kan ju bli så när man är vegetarian. Men måste tydligen gå på ett läkarbesök innan man får ta ett blodprov och kolla... vad ska jag säga liksom "Hej! Jag är trött och hängig (som alla andra i det här mörka landet så här års) kan du hjälpa mig?" till läkar´n... hmmm... får fundera lite till. 
 
Ikväll har jag träffat Johanna och Tina och ätit lite ihop på stan, mysigt! Och man måste ju faktiskt prioritera sina vänner framför träningen ibland, eller hur? Räksallad blev det - nyttigt. Julmust till det och en bit drömtårta efteråt - inte lika nyttigt. Men väldigt gott!! 
 
Imorrn ska det iaf bli lite träning efter jobbet, trots att det är fredag och fredagsmys med familjen. Hinner med det också. Tar med ombyte till jobbet och hoppar av vid gymmet - ingen återvändo och inga ursäkter (vilket jag iof inte brukar ha för att träna för det är ju så himla roligt och skönt!). 
 
Avslutar med en bild på morgondagens lunch som tillagades ikväll - kokosgryta med kikärtor, blir lite matkorn till det oxå. Känner att jag är inne i ett "flow" när det gäller maten nu - härligt och ovanligt för att vara mig...!
 

Kommentarer:

1 Malin:

skriven

Jag röstar på vila och bara lågintensiv träning ett tag, kombinerat med bra näring. Din kropp kanske försöker säga dig något ;-)
Det är ju inte nu du ska vara snabb. "Man vill väl inte va en julstjärna" som en vän sa :-)

Svar: Tack för dina åsikter, Malin! Jag tror likadant, känner inte riktigt igen kroppen och det är jäkligt frustrerande för jag vill inget hellre än att det ska kännas som vanligt och är skitpeppad att träna nu när jag vet att jag får köra med sub xx oxå :) Jag kommer va så sjukt stolt om jag orkar hänga med hela vägen in i mål, vilket jag naturligtvis ska göra allt för att klara! Men som sagt - lågintensiv träning ett tag nu. Kram
Martina

Kommentera här: