CT- läger!

Oj, oj, tiden går fort som vanligt och bloggen blir inte prio ett då tyvärr... 
 
Den roligaste helgen på länge har avverkats, nämligen "Cyklande tjejer- lägret" i Sövde, Skåne! Såååå himla roligt att träffa alla goa tjejer, gamla som nya medlemmar i vår underbara Facebookgrupp! Förra gången var vi i Skövde, då bjöd helgen inte på fullt så vackert väder - ösregn vart det då. Denna gång bjöd fredagen på EXTREMT blåsigt väder, runt 20 m/sek men vi körde ändå en runda, alla 28 tjejerna. Dagens lärdom - Att köra med högprofilhjul är INTE att rekommendera i storm! Höll mig i som en galning och kommer inte tycka lite vind är nånting här hemma är någonting mot Skånes blåsväder! Efter rundan vankades god soppa och sedan ett teoripass om klungkörning och mycket annat lärorikt! 
 
 Vårt lilla rum :)
 
Finfina tjejer :)
 

Lördagen bjöd på ett helt underbart väder och blåsten borta! Efter frukost i magen gav oss vår grupp iväg på en vad vi trodde skulle bli en 9 mil lång runda. Efter en härlig inledning hände det som inte fick hända. Vi kommer på en rak och fin väg i ca 32 knyck då en mötande bil helt plötsligt får för sig att göra en vänstersväng och korsar vår väg utan förvarning! Tumult i klungan och en av tjejerna klättrar upp på mitt bakdäck och störtar i backen. Hjälmen sprack men Cecilia var vid gott mod. Det blev dock ambulans in till röntgen. Tack och lov visades inget och hon var tillbaka hos oss. Gubben som körde på visade ingen ånger... "han hade ju en bil bakom sig..." hmm... polisen tog med honom in iaf...
Efter mycket om och men kunde vi fortsätta rundan och den slutade på 11 härliga mil :) Fikapaus på världens mysigaste ställe hann vi oxå med :)
 
Jenny och jag :) Måste facebooka lite oxå ;)
 

Lördagens hemliga gäst var självaste Susanne Ljungskog som berättade om sin karriär och liite tips och trix, det jag tar med mig är - Gå din egen väg! 
 
Jag och Susanne :)
 
Hela gänget (nästan) med idolen Susanne som numera gått med i Cyklande tjejer :)
 

Söndagen bjöd oxå på heeeelt underbart väder och det blev en runda på 5, 5 mil för min grupp och härlig klungkörning med bra ledare. Efter en god lunch i solen och sista biten tillbaka till vandrarhemmet var det dags att säga adjö för denna gång, sorgligt!! Tack Maria Jacky och ni andra för en helt GRYM helg!!! 
Nästa gång blir det bland annat jag som ordnar läger i Borås!! Så mycket jobb ligger framför oss, men vi ska se till att tjejerna inte blir besvikna!
So long!
 
 

Kommentera här: