Klubbpremiär!

Uppe med tuppen en ledig dag! Det vill till en ganska bra anledning för att jag ska offra en sovmorgon när jag är ledig ;) Idag hade jag det, en bra anledning alltså. Jag och Eva Marie skulle nämligen köra vår första runda med Brämhults cykloider för att se om klubben kunde vara nåt för oss. Dagen kunde knappast börja bättre - strålande sol och bara lätt vind. - 5 iof men det blev snabbt varmare på cykeln, jag brukar inte ha så ont av kyla, hellre det än att träna i + 30 (vilken man iof inte behöver oroa sig speciellt mycket för i det här landet...) Vi var 6 tappra själar som anlöt vid Verktygsboden denna vackra annandag påsk. Och vi gav oss i väg gamla R40 - Äspered - Hökerum - Nitta - Rångedala och tillbaka. 53, 4 mil härliga mil. Jag kände mig stark och hängde med ganska bra tyckte jag. Utom i uppförsbackarna då, som är min svaga punkt, men för att vara mig gick det rätt bra där också även om pulsen var uppe rätt högt. Får tänka bort "lågpuls" på såna här pass :) Kände dock att jag kunnat trycka på mer nerför men man bestämmer ju inte själv när man kör klunga :) Bra att köra med folk som är starkare och snabbare, för att pressa sig själv det där lilla extra. Måste få upp farten och snittet en bra bit till om jag ska ha en chans i sommar. Men det kan gå... Nä, jag menar - Det SKA gå, det KOMMER gå! Riktigt kul var det att köra med lite nytt folk (eller folk överhuvudtaget då jag mest kör ensam). Nästa gång hoppas vi att
Roger har hittat en cykel oxå så han med kan haka på! Skönt att vara igång på allvar!                                                                                                                              
Några av oss :) Bilden tagen från Cykloidernas blogg. 

Kommentarer:

1 jag:

skriven

fasen, bilden blev för stor! Sorry Eva att du inte kom med!

2 Katja:

skriven

Visst är det grymt att träna i grupp. Man utvecklas mycket snabbare. Och så småningom så inser man att det är lite enklare också, slipper man dra sig själv hela tiden ;)

Svar: ja, det är jättekul :) Ser fram emot fler träningar tillsammans!
Martina

3 Anna Jarhult:

skriven

53 mil, det var inte lite det ;)

Svar: hahaha, liten miss där ;)
Martina

Kommentera här: