Ösregn & rekordsnitt

I onsdags hade jag bestämt mig för att köra ett distanspass med fokus på lågpuls. Regnet öste ner och vindarna var ganska riviga, men jag bestämde mig ändå för att ge mig ut. Första regniga turen med nya cykeln, det tog emot att skita ner den så men, men... ;) Pannbensträning är inte fel! Och man kan inte bara träna i solsken och medvind, iaf inte i Borås där det som bekant regnar en del... 7, 4 mil och ca 3 timmar blev slutresultatet. Nöjd att jag gjorde det. 
Igår var det träning med klubben. 6 glada laxar kom för ett pass. Ensam tjej igen, men det gör inte så mycket, killarna är så snälla :) Fast det var bitvis tufft att hänga med igår måste jag erkänna (fast det tar emot..) Trots lågintensivt pass dagen innan så kände jag mjölksyran komma krypande relativt snabbt igår. 6 mil i vackert väder och en del motvind på hemvägen slutade med 29, 94 km/tim, vilket är rekord för mig, känns riktigt bra :) Jag vet att man inte ska hänga upp sig på snitt då vind, backar, klunga osv. spelar in men känner ändå att det är bra att ha lite koll på vart man ligger då det krävs en del på kommande lopp, bra att se ur långt man kan pressa sig liksom.
Den där 30 km - gränsen verkar dock omöjlig att ta sig över... men skam den som ger sig!!
 
Hoppas ni får en skön cykelhelg :)
C U

Kommentera här: