Sprillans ny Wilier Gran Turismo SRAM Force

Wiiee! Senaste veckan har hänt mycket på cykelfronten :) Började med att jag fick sålt min första racer, min röd/vita Crescent, efter 1 vecka på Blocket. Snabba ryck! Det var mest en test för att se om det fanns nåt sug, och det fanns det. Roger fick ju såld sin gamle skorv på ett dygn (:O) och kikade på ny, självklart blev även jag sugen då! Den "gamla" racern var iof inte jättegammal, drygt 1, 5 år, men det är ju alltid kul att byta upp sig lite ;) Hjälp! Nu var jag ju tvungen att hitta en ny cykel SNABBT! Och jag vet att man inte ska stressa fram sånt här...
Jag började mer och mer kika på Wilier, deras design är ju bara sååå snygg och cyklarna i sig inte fy skam heller... När jag såg Wilier Gran turismo första gången på bild var det kärlek direkt! Tänkte att den har jag aldrig råd med och kikade vidare. Tanken fanns ändå där och efter vidare eftersökningar fanns denna cykel för 10.000 kr mindre på Cykelmagneten i Falkenberg! Shit!! En del pengar ändå men med pengar för den gamla cykeln och lite skatteåterbäring så var det kanske inte omöjligt ändå...I samma veva hittade Roger en likadan på Blocket. Vi åkte och kollade och den var ju ännu snyggare i verkligheten än på bild!! Herrejävlar!! Sambon tyckte likadant, provcyklade och slog till direkt. Dagen efter trotsade jag febern och proppade mig full med värktabletter, drog till Falkenberg och provade drömcykeln på trainer, växelkomonenterna är SRAM Force, ska vara bra säger många. En del påstår dock att det är svårväxlat men jag förstår inte riktigt hur det skulle vara det, kändes väldigt enkelt när jag provade iaf. Bra oxå att man kan dra växelspaken närmare sig när man har lite kortare fingrar. Det var ingen tvekan utan jag slog till direkt! Så nu har vi "tvillingar" hemma i vardagsrummet, bara kläderna som ska matchas ;) Tyvärr har jag varit sjuk hela veckan och inte kunnat testa nya pärlan :( Är bättre nu och hoppas på en kortare tur imorrn. Det kryper i benen av att inte kunna ut och testa nu!!! Utförligare rapport om cykeln och växelsystemet utlovas efter att jungfruturen tagits ;) 
My new löööööve! Namnförslag??

Kommentera här: