Ökad träning, ny sadel, skidåkning och årets första träningsrunda på racern!

Det är fullt upp nu! Jobb och ökad träning gör att skrivandet på bloggen blir lidande tyvärr. 
 
Senaste veckan har det hänt en del. Jag har provat att cykla med den den lånade sadeln från Cykelcity i Göteborg, en specialized nånting*, känns mycket bättre än den gamla. Nu hör till saken att Roger och jag höll på i ca två timmar och ändrade höjd på styre, framåt och bakåt med sadeln och gjorde lite av en "hemma- bike fit" så vet inte om allt gott beror på sadeln, men bättre känns det iaf. Har fått låna en i större storlek med så det återstår att testa den med imorgon. 
 
 
Som jag kanske nämnde har jag nu börjat öka på träningen mer och har schema vecka för vecka vad/hur det ska gå till. Än så länge har jag följt det ganska bra men med några undantag. Träningen är i varje fall varierad och endast en träningsdag har uteblivit. I söndags var jag ute på årets första tur! (Nej, jag har ingen mountainbike) 
 
 
(Tänk bort ringklockan... )
 
Det var skithärligt och jag gled iväg med ett leende på läpparna! FRIHET!! Det gick jättebra även om det inte gick så fort och "stora" vägen (gamla R40) var perfekt! Ingen is och inget grus. Men sen - på gång/cykelvägen i Dalsjöfors kom lite isfläckar och det blev bara värre och värre och... just det - värre. Fan oxå! Det som var så fint! Slutade med en fin liten vurpa. Jag var beredd och hade klickat ur ena foten, vilket naturligtvis var fel fot och jag ramlade åt andra hållet. Snyggt. Så nu är min halva bak fint prydd av 3 stora, lila blåmärken (konstigt för jag kände knappt något), tur man har stoppning ;)
 
I onsdags åkte jag längdskidor för första gången på typ 17 år! Herregud! Galna jobbarkompisar ;) Det var jättekul men inte så enkelt som det ser ut! Jag vurpa i varenda backe - fasen oxå vad arg jag bliiiir!!! Så dålig balans! Jag blir bra på att ramla iaf ;) Bara knät klarar sig så. Skitbra träning och jag känner rejält i triceps och i skinkorna. Kanske blir det ett pass nästa vecka oxå, när min jobbarkompis är så snäll och lånar ut sin fina utrustning. Tack för det, Kattarina!
 
Kämpa på med träningen och livet folks!

Kommentera här: