Sköna helg!

Äntligen helg!
Jag har verkligen varit skittrött den här veckan! Är ju första hela jobbveckan efter långledigheten så är kanske inte så konstigt. Dessutom gör väl den ökade träningen sitt till. MÅSTE verkligen se till att komma i säng på kvällarna - men just det har aldrig varit min starka sida... men sömnen är sååå viktig för att jag ska orka med träningen, såklart. Är stolt över att jag lyckades förmå mig upp på trainern igår kväll - otroligt att jag gjorde det! Så ofantligt trött, kanske främst mentalt då jobbet ibland tar mycket energi, men upp kom jag och dessutom körde jag på rätt bra, om än bara i en halvtimma.
Sub XX - ledarna för Tjejvättern lade ut ett inlägg igår på gruppsidan och måste erkänna att jag blev lite smått avskräckt. 37 km/h krävs! Det är en bra bit kvar dit kan jag säga! Men jag ska ge mig fan på att klara det, det ska gå, det SKA!!
 
Helgen tillbringas mestadels här i min mammas UNDERBARA hus på landet. Så härligt! Här slappnar jag av totalt och jag känner att det är just det jag behöver. Har tagit en promenad med hunden idag men det är ju också avkoppling. Imorgon tänkte jag ta en riktig långpromenad på ca 2 timmar - avkoppling och lätt träning i ett :)
På kvällen ska jag följa med en kompis från "cyklande tjejer" som också bor i Borås, på träning -zumba och x- games, nåt nytt för mig! Efteråt ska jag göra en kroppsscanning - sååå spännande! Återstår att se hur avskräckt man blir över att se hur mycket fett som finns på kroppen ;) Jag är nyfiken på Herbalife - produkterna som Eva ska börja sälja. Jag har alltid varit mycket skeptisk till att byta ut mat mot shakes och bars men ett par tjejer jag vet har provat detta och det har funkat jättebra så jag är beredd att få mer info kring detta. Jag skulle gärna gå ner lite i "fettvikt" och upp i muskler. Alltså inte bli nåt muskelberg men snabbare och uthålligare på cykeln. Det är också viktigt för mig att bli ordentligt mätt. Produkterna ska innehålla den näring man behöver och det kan ju vara skönt att slippa vara orolig för att inte få det om man tränar mycket. Mer info kring detta blir på måndag.
 
Hoppas ni har en underbar helg med mycket träning eller avkoppling, beroende på vad kroppen behöver!

Kommentarer:

1 Mariana:

skriven

37 km/h är fort men klart du ska jobba med det som ett mål. Hur ofta kommer ni att träna tillsammans sub tjejerna? Är du med i någon klubb nu i Borås?

Svar: Förlåååt att jag inte svarat!! Det är så jäkla fullt upp jämt att jag inte hinner med bloggen :( Ja det är riktigt snabbt och måste erkänna att jag är lite orolig... Vet inte riktigt hur mycket träning det blir ihop med tjejerna, inte så mycket mer än lägret 4 dagar på Tjörn i maj tror jag. Inte för min del iaf. Tror de ska försöka få ihop vissa lopp tillsammans med det gäller ju att hinna allt med! Tyvärr är jag inte med i nån klubb i Borås... ännu. Men tanken finns ju där. Ha det!
Martina

Kommentera här: