Hemma igen - fokus på fart och tävlingsdebut

Jahopp, då var man hemma igen efter ett alldeles ljuvligt Gotland! Kändes inte alls kul att åka hem faktiskt, jag hade gärna stannat mycket längre. Så än har inte känslan av "borta bra men hemma bäst" infunnit sig, även om det är skönt med lyx som egen toalett och dusch. 
Det har blivit tre cykelpass under vistelsen på ön - ett tempopass, ett distanspass och ett intervallpass. Jag försöker nu lägga mer fokus på att få upp farten, höja mjölksyratröskeln och syreupptagningsförmågan. OCH - kanske det viktigaste - träna mentalt på att härda ut!! Det är kanske det allra svåraste...?
 
Galna utmaningar har jag tagit mig för nu oxå... ja jisses amalia, hur ska det gå... Det är dax för Veteran- SM (veteran låter ju helt galet bara det...) snart och jag blev för bara ett kort tag sedan mer eller mindre övertalad av en Sub XX- kompis att köra partempot med henne så efter mycket uppmuntran från henne och andra beslutade jag mig för att ställa upp. När jag ändå är igång kör jag linjeloppet dagen efter oxå. Vad fasen - jag är skitsugen på att börja tävla och man kan väl lika väl börja med ett mästerskap! Eller?! ;) Jag vet att det är helt jävla galet och jag har inga ambitioner ALLS utan ser det som ett test på min förmåga i tävlingssammanhang. 
Så nästa onsdag bär det av med pappas husvagn, först ner till Laholm där Roger (och jag oxå från början) kör torsdagens, fredagens och lördagens etapper av Laholm 6 - dagars motionslopp. Sedan drar jag ner till Ystad på fredagen och får alltså starta utan min närmsta groupie ;) på partempot. Men det ska nog ordna sig ändå. 
 
Imorrn blir det Pro Tour och 1 mils tempolopp - bra träning i lite tävlingslika sammanhang inför kommande uppgift :)
So long!

Kommentera här: