Pro Tour Tempolopp

Strålande sol idag - igen! Märkligt för att vara svensk sommar ;) Ordentlig rengörning av cykel och kedja blev det och tom vaxning av ramen! Wow vad den blänkte sedan! Se bara :)
 
 
Trots att vi slappat och pysslat hemma hela dagen blev det självklart bråttom till kvällens pro tour ...Tidsoptimist? Javisst! Så det blev inte så mycket uppvärmning. Vi körde sammanlagt en mil med vändpunkt och det var sjukt jobbigt! Låg hela tiden 8- 10 slag från maxpuls, puh! Nervositeten över en tävlingslik situation gjorde oxå att jag låg rätt högt i puls redan från start. Tiden slutade på 17. 30, vilket jag inte är alls nöjd med, men jag skyller på den GRYMMA motvinden på vägen tillbaka. Konstigt att inte medvinden dit kändes lika mycket om motvinden tillbaka... 
Jag slutade 4 av 9 startande tjejer, vet dock inte vilka tider de hade. 
 
Av kvällens tempopass har jag "lärt" mig följande:
1. Värm upp ORDENTLIGT (vet att jag alltid behöver detta, därför dumt misstag)
2. Gå inte ut för hårt (även detta VET jag...)
3. Kör aldrig tempopass i motvind om du vill ha en bra tid ;)
 
Självförtroendet inför nästa helg skönk en smula efter dagens inte så bra tid, men det är bara att glömma, se framåt och kämpa vidare. Jag är grymt pepp för träning just nu iaf och ser fram emot morgondagens pass och ännu en solig och varm sommardag!

Kommentera här: