Semester!

Så var det då ÄNTLIGEN semester!! Och den har börjat bra. Fredag kväll var det möhippa i Varberg som gällde med en gammal klasskompis jag inte sett på 11 (!) år. Kunde inte vara med hela dan så blev några timmar på kvällen för min del. Trevligt! Följde med mina kära vänner Malin & Madde hem till deras underbara gård och sov över. Vaknade bokstavligt talat med tuppen (mysigt, men lite mindre mysigt ca 06.00 på morron...) till en strålande fin morgon. Riktigt lyxfrukost vankades á la Malins scones, nyvärpta ägg (från hönorna, inte Malin) och jordgubbar direkt från landet...! Den frukosten minns jag länge :) Efter prat, prat och lite mer prat om allt mellan himmel och jord hälsade vi på alla hästarna, Roger kom och så blev de kaka och saft i trädgården - ljuvligt! Dax att säga adjö för denna gång och åka på helt underbara vägar hem till papsen för ytterligare sällskap och mat. Det slog mig (åter igen) hur oerhört vackert Sverige är på sommaren trots allt! Finns det något som slår det?? Jag ska påminna mig att NJUTA varenda dag av semestern av vårt fina land. 
Hos pappa bjöds det på grillmat i uterummet. Syrran med man och barn samt pappas nya "flamma" fanns oxå där- trevligt! Efter lek med världens sötaste ungar Leah och Isak och en omgång "plump" fick vi ett infall at vi skulle hälsa på mamma och sova över där. Sagt och gjort- det blev påhälsning även där, lika bra att avverka alla när man ändå håller på liksom ;) 
Efter hemgång på söndagen var det dags att ta tag i träningen igen efter två dagars vila. Onsdagens pro tour och torsdagens träningstävling i Mölndal var ganska tuffa pass med hög puls, högre puls än på länge faktiskt. Men det är bra - jag behöver såna pass. Träningstävlingen var för övrigt hur kul som helst! Och riktigt, riktigt nyttig träning nu när jag är sugen på att börja tävla "på riktigt"... :) Spurter är helt klart nåt jag behöver träna på iaf! Och taktiken... herrrejösses, det är verkligen BARA taktik i linje! Inte helt enkelt... 
Efter träningen har jag fått mycket pepp och uppmuntarn och det känns jättekul :) Jag frågar och suger åt mig av allt för att lära mig och utvecklas. Detta är ju sååå kul!
Igår blev det alltså ett lågintensivt pass, vilket inte är lätt när benen är hur pigga som helst och man vill trycka på... jag och Roger gav oss i väg genom ytterligare en ljuvlig sommarkväll på våra fina vägar vi har här (vardagslyx!). Fattar inte vad som hänt med benen, de är hur pigga som helst! :) Härlig känsla! Så några fartinslag blev det oxå.. men det är väl tillåtet, eller hur?
 
Pigga & glada!

Kommentera här: