Semestertripp nr 2 i cyklingens tecken

I onsdags bar det i väg på semestertripp nr 2 efter några dagar hemma i Borås. Nåja, vi var ett par dagar hemma hos mor oxå dagarna innan det bar iväg hit ner till Laholm. Jag och Roger lånar pappas lilla minihusvagn som är supersöt :)
 
 
Ett stopp i Falkenberg på Cykelmagneten blev det förstås på vägen och pasade på att få en service nu innan SM. Nya fina Vittoria- däck blev det oxå :) Även Rogers cykel fick sig en koll och våra kedjor byttes ut, klantigt att vi inte kollat det nogare! Som tur var hade kassetterna klarat sig! Pengapungen var så gott som slut sådär dagarna innan lön så det blev inget mer shoppat (tyvärr). En supersnygg tempocykel ropade ju på mig men tror den kostar en braaaa slant... sjukt nice iaf! Wilier (såklart ;)) Svårt hitta snyggare cyklar om du frågar mig.
 
Vi åkte vidare i värmen i bilen utan AC (puh!) och landade så småningom på slutdestination Laholm där Roger kör 3 dagar av Laholm 6 - dagars motionslopp. Den provisoriska campingen håller till på en fotbollsplan och toalett ch dusch är bra mycket fräschare än på en vanlig camping. Vi trivs som fisken i vattnet och jag bara älskar ju husvagnslivet (även om det ser ut som ett bombnedslag rätt fort.. ;)) T.o.m tvättmaskin och tvättmaskin får man låna gratis! Och hänga kläder på klädstreck. Och slang att spola av cyklarna med. Lyx! 
 
Tråkigt nog har Sandra, min partner till partempot i Ystad åkt på halsfluss och kan inte komma till start :( Så himla typiskt! Därför bestämde jag mig för att köra en etapp av Laholmsloppet igår. Det var (självklart) den etappen med mest backar. Jag bestämde mig redan innan för att inte ha några som helst krav eller tidsmål och inte pressa mig för hårt med tanke på söndagens lopp, jag vill hinna återhämta mig ordentligt. Hängde med Roger de ca första 3 milen och tempot var ganska högt från start (jag behöver lång uppvärmning...) och takten var ryckig och pulsen hoppade upp ch ner som en jojjo = jobbigt. Med tanke på att jag inte vile köra slut på mig bestämde jag mig för att låta Roger köra iväg och jag fick snabbt tag på en "lagom" klunga för dagens tänkta tempo. Det var en riktigt kul runda med branta stigningar och härliga utförslöpor. Snittet blev 31, 6 till sist tror jag, ca 10 min efter Roger, helt ok med krafter kvar. 
Förutom att Roger cyklar så har vi det bara gött och myser, solar, äter och hänger ;) En tripp till Mellbystrand och en till Halmstad idag. 
 
 
 
Nu är det bara knappt 1, 5 dygn kvar till jag står på startlinjen till mitt livs första tävlingslopp på cykel...! Och på ett SM.. Hur fan tänkte jag där?! Ja,ja... inga ambitioner - bara ha kul! Lätt att säga, svårare att tänka... Just nu är jag lugn men nervös, förväntansfull men fasar... En sak vet jag - jag kommer bli en erfarenhet rikare! Så imorrn bär det av mot Ystad! :)
So long!
 
 
 
 

Kommentera här: