Fincykling & gofika

Idag har varit en riktigt, riktigt härlig dag. Började med sovmorgon och ingen väckarklocka eller annat som störde. Bara det liksom! Vädret var sådär under dagen, rätt mulet och vi strosade runt i lägenheten och bara "var". Skööönt!  Roger köpte en månad med Eurosport bara för att vi ska kunna se Tour de France, men lyckades inte få de svenska kommentatorerna. Sjukt störigt! Vi försökte på alla vis men det funkade bara inte. Vi fick ge oss och gav oss ut och cyklade istället. Men först fick min kedja sig en rejäl omgång då jag slarvat med den ett tag... själva cykeln fick sig ett svep den med. 
Vi hade bestämt oss för att dagens pass skulle gå lugnt till och det enda jag skulle ha lite koll på var pulsen så den inte steg för mycket. Så himla skönt det var med ett sånt pass! Inga krav, bara härlig, rolig cykling! Tur med vädret hade vi oxå, det var perfekt, lagom varmt och sol. Lite vind men det är mer regel än undantag nu för tiden. Vissa partier fick benen fart av rena glädjen och jag fick försöka hejda mig för att inte trycka på för mycket. Det kändes riktigt bra. I Nitta fick vi ett infall och beslutade att prova det nyöppnade caféet som låg precis bredvid vägen. OMG vad fint det var! Oj, oj, oj, det var inte sista gången vi stannade där kan jag lova! Underbart charmigt och gammaldags stil men ändå riktigt fräscht. Vi satt ute precis vid Viskan och njöt av underbara våfflor i solen. Mmmm - livskvalitet och precis en sån här runda jag behövde nu!
 
 
Mums!

Kommentera här: