Motivationsdipp och shopping

Har inte prioriterat bloggen det senaste så här kommer en sammanfattning sen sist... :)
Midsommarhelgen var skön och avslappnad. Efter den inte fullt så roliga cykelturen till mamma vankades det sill och potäter med tillbehör ute i trädgården. Det började mulna på (det är ju midsommar) så jordgubbarna intogs inomhus. Alla grabbarna var med och det var så himla skönt och avslappnat att komma hem till mamma och bli omhändertagen. Tror grabbarna uppskattade att komma från stan oxå. Senare kom 2 av mina kusiner som jag inte ser lltför ofta - kul! Så blev det 3 - kamp som Björn hade ordnat, tom mormor försökte sig på luftgevärsskytte ;) Tror dock faktiskt det var jag som vann kampen i just den grenen haha ;) :P Sedan blev det grill och lite vin - gott! 
 
Hugo, Roger & Tora på midsommardagen 
 

Dagen efter vankades mer god mat och långpromenad med vovvarna. Och lite lek förstås :) 
 
Vad underbart det är att vara ledig i dagarna tre! Söndagen bestod av en hel del regnande och vi passade på att städa ordentligt i lägenheten, vilket verkligen behövdes! På kvällen blev vädret strålande vackert och jag och Roger tog en tur på ca 8 mil med cyklarna. En ny, rolig runda. Dock var benen fortfarande inte riktigt som de brukar, kunde inte trycka på som jag brukar och mjölksyran kom stundtals rätt fort. Mentalt ville jag bara skita i alltihop. Typ. Höftböjaren har inte heller gett med sig. Jäkla skit. Rundan blev trots allt ganska lyckad trots att motivationen är låg nu. Jag var beredd på att det skulle bli så efter Vättern, men tänkte att "det kommer inte hända mig". Vill knappt erkänna det en det är precis det som hänt. Fan oxå. 
I måndags blev det så en ny runda. Ensam den här gången. Vädret var fint även nu och jag tänkte att jag skulle köra rätt kort men hårt. Det gick inte så bra då mjölksyran kom snabbt. Försökte ändå och snittet blev inte så dåligt som jag trodde men känslan kunde varit mycket bättre. Det var helt enkelt inte så roligt som det brukar. SKIT!! Så jag har bestämt mig för att försöka att inte vara för hård mot mig själv och har nu vilat från cyklingen sen dess. Körde ett pass (överkropp) i gymmet i veckan bara. Tänkte jag skulle försöka ge mig ut och jogga lite nån dag som variation men livet har velat annat. Hoppas att benen och motivationen är med mig imorrn när jag tänker ge mig ut en sväng på cykeln. En luuuugn sväng. Inga krav, inga hastighetsförsök, bara lugnt trampa runt. Verkar som kroppen behöver en paus och det känns ju egentligen rätt logiskt... var därför på massage i veckan oxå och hoppas att det har hjälpt till med återhämtningen.
 
Idag har syrran varit här och vi har spenderat några timmar på stan. En del pengar har vi oxå spenderat... liten uppgradering av garderoben och gofika! Kul! Men guuud så trött man blir av shopping! Värre än ett träningspass ju. 
 
:)
 
Älskade syster! Gofika!
 
Nytt armband i typisk "Martina-stil" :P
 
Annat vi spenderat en del pengar på är bokning av Gotlandsresan om bara ett par veckor. Vi bytte Barcelona mot Gotland alltså ;) Nästan lika bra, iaf inte lika dyrt. Det plockar på när man är fem pers... har aldrig varit på Gotland och ser fram emot det mycket! Bara en vecka kvar på jobbet ska avklaras... 
 
Något annat som hänt det senaste är att jag tydligen gått mer i vikt... har inte märkt nåt och hör till dem som tycker vikten är rätt oväsentlig och äger därför inte ens en våg. Men när jag ändå vägde mig hos mamma visade den ca 5 kg mindre än senast. Hoppsan! Hur gick det till?! Och sedan när jag provade ett par jeans som inte ens kom över låren innan så satt de som en smäck. Vid närmare koll ser jag att "ridbyxlåren" nästan är borta och även mina sk lovehandles som fanns innan. Lite på armarna har nog försvunit oxå. Jag har aldrig varit överviktig och aldrig försökt gå ner i vikt men visst vill man vara slank och "fast" så jag tackar inte nej. I mitt fall måste det vara den senaste tidens träning som gett effekt för kosten har jag nog slarvat med mer än nånsin! Ju mer jag tränar desto mer "unnar" jag mig nämligen... hmm... nöjd och nu borde det gå fortare på cykeln ;) 
 
Nähäpp, snart vankas det mat och bio med älskling :) Ladda för cykling imorrn!! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: