Vätternrundan 2013 snart här!!

Då var det äntligen dax för dagen D!! Vättern 2013!!
Fullt upp med packning och springer runt som en yr höna i lägenheten, oro för att inte få i mig tillräckligt med energi på cykeln, orolig för att få punka eller kedjehopp då vi bestämt att klungan kör vidare...Lite orlog även för mitt högerknä som jag fick så satans ont i förra VR och hade ont i länge efteråt.. men det är ba å kör.
Jag kör, som ni kanske förstått vid det här laget, med SubXX Team naturelle precis som på Tjejvättern. Denna gång är vi dock en annan konstellation av tjejer men det känns skönt att ha kört med många av dem på Tjörn- lägret. Vi satsar på att komma in på 9.30 - 9.45 men huvudmålet är Sub 10. Det innebär en ganska snabb runda runt pölen och enbart stopp på 5 minuter vardera. Första stopp efter 14 mil.. det gäller att inte kissa på sig innan dess :P Och så ständiga diskussionen om vädret.. detta ständiga orosmoment! Som det ser ut nu ska det vara ostadigt och regn under dagen idag och ikväll men sedan bli bättre, runt 15 grader och uppehåll, det hoppas vi innerligt på! Ingen repris från förra året, tack!! Däremot ska det bli ganska blåsigt, åtminstone första ca 10 milen, sedan blir det desto bättre. Hoppas vi. 
Ikväll käkar vi pastabuffé med hela gänget tjejer (inkl. groupies ;)) och hoppas sedan få sova lite innan de första ska upp, dvs Roger och Krille som startar dryga 3 timmar före mig - 01. 38, själv startar jag 05.16. 
 
Nä, nu måste jag förbereda det sista och sen drar vi!! Hörs 30 mil senare ;)
 
Lycka till alla som kör!! Kör smart, säkert och snabbt! :)

Kommentera här: