Säsongen igång på riktigt - ÄNTLIGEN!!

I måndags bara bestämde jag mig att nu får det vara nog! Nu SKA jag ut och cykla! Det hann bli mörkt flera gånger om men månskenet och lampan från cykeln hjälpte mig att se vägen. Och åhhh vad underbart det var! Ganska kallt och lite lurigt med blött på vägen som i stort sett frusit till is på sina ställen men så skönt att äntligen vara igång! Har hunnit bli rätt stressad över att våren och isfria vägar har dröjt så länge och att "alla" andra är iväg på cykelsemestrar på varmare breddgrader, men nu jävlar är det min tur!
 
Nu har vi 4 härliga lediga dagar över påsk och ledighet betyder självklart mer tid för träning och cykling! I fredags avverkade jag dryga 5 mil i sol, jag behöver definitivt många långa pass med lågintensiv puls nu. Det kändes riktigt bra förutom i uppförsbackarna då som är min svaga punkt. Men skyller på att det bara är andra passet ute så här långt ;) Ca 25 km/tim låg jag på iaf, tycker det var godkänt för att vara så tidigt på säsongen, jag körde ensam och inte tillät mig komma upp för högt i puls. Siffran behöver dock höjas betydligt inför sommarens utmaningar så jag har mycket att jobba på.
 
För en vecka sen räknade jag lite på ekonomin och bestämde mig för att försöka få sålt min pärla till förmån för en ny... känns lite som ett svek... konstigt va, det är ju inte direkt som att en cykel har känslor. Men ändå, vi har ju kämpat ca 1, 5 år tillsammans nu. Nördig som jag börjar bli känner jag att det är dags att byta upp sig ett snäpp i material och komponenter. Men hur i HELA FRIDEN ska man kunna välja??? Det finns ju så otroligt många supersnygga och bra cyklar! Det är verkligen en djungel! Och inte helt enkelt med komponentgrupper och grupper i grupperna osv...Och så var det det här med priset då... en favorit har dock blivit denna... sååååå jäääävla snygg att jag nästan dööör!!! http://www.cykelmagneten.se/racer-c-527_531_541/wilier-granturismo-vit-force-s60-p-2589.html
Är i vilket fall som helst mycket inne på en Wilier, vad det blir får vi se. Först och främst måste jag få sålt pärlan. Imorrn kommer en tjej och kikar på den, håll tummar och tår!
 
Imorrn ska jag och Eva Marie köra vår första tur ihop med Brämhults cykloider - en lite klubb i Borås, spännande, nervöst och pirrigt!! Längesen jag körde i grupp nu och behöver verkligen få in vanan. Roger kan tyvärr inte hänga med för hans gamla Crecsent blev såld på mindre än ett dygn :O Så han ärcykellös stackarn. Letar som en tok (precis som jag ) efter en ny och har hittat flera som verkar lovande. Bl. en begagnad Wilier Grand Turismo.... "dregel, dregel" (synd att den inte passar mig...).
 
 

Kommentera här: