Cykling, cykling & så lite cykling!

Det är mycket nu!
Livet och tankarna kretsar kring cykling, så är det bara. Typiskt mig oxå att gå upp helt och hållet i något... tankarna finns knappt på nåt annat då. 
Helgen som gick var det cykling med klubben på söndagen, sol som faktiskt alla hittills körda pass med dem! Otroligt! För övrigt oerhört skönt att våren verkar ha kommit på riktigt - det var banne mig på tiden! Det blev ett rätt tufft pass för min del. Började bra men sen kom motvinden och jag och ett par till kom ifrån gruppen då det var dålig väg och vi tvingades sakta ner. Kom aldrig ikapp innan fiket i Vänga kvarn. Bredaredsbacken (backarna) var långa och grymma som vanligt men fortare och fortare går det iaf och jag drog upp några gubbar som gick ut för hårt, det känns alltid gôtt ;) Sista biten hem drog Roger och Jocke och tempot trissades upp rejält och vi slet för att hänga med där bakom. Klungkörningen behöver definitivt bli bättre... även om det gick lite bättre idag än innan iaf. 9 mil blev det och 30 km/tim. Väldigt nöjd med snittet då det var motvind och en del backar och hade dessutom inte drag hjälp hela vägen heller. Resten av dagen tillbringades i Gällstad där jag införskaffade några nya plagg- cykelkläder givetvis ;) Svart vattenavvisande jacka med avtagbara ärmar, får även tjäna som vindväst, röd cykeltröja, "korta cykelben" samt en vindjacka - supersnygg om jag får säga det själv. Allt till ett mycket bra pris - nöjd! Nån mer shoppning hann vi inte med utan sen kom Roger med den ultimata idén att vi skulle åka till Ulricehamn och äta på "Bryggan", sagt och gjort, det var supergott och supermysigt!
 
Imorrn är det så äntligen dax för lägret på Tjörn!! Wiiiieee!! Nervöst, pirrigt, bubbligt, spännande känns det i magen! Det kommer bli stentuff träning i 4 dagar om jag tror rätt... dryga 18 timmars cykling tillsammans med sub xx- tjejerna. Ska dela stuga med några tjejer jag träffat innan plus en tjej som jag endast "träffat" på fb, det är riktigt goa och trevliga tjejer och det känns tryggt att ha dem vid min sida :) Hoppas på att ha så kul som möjligt och suga in så mycket kunskap som möjligt av alla duktiga tjejer som kommer finnas där! Hoppas mitt knä inte säger stopp bara... men nej, det gör det inte har jag sagt åt det!
 
Just det- det finns numera en tjejklunga i Borås! Men det får jag berätta mer om en annan gång för nu bara måååste jag sova (om jag lyckas...!) inför morgondagen med stort M :)
Rapport utlovas!
 

Kommentera här: