Jubileumsloppet Varberg

När väckarklockan ringde kl 6 i morses frågade jag mig själv varför jag gör det här på en söndag -  FRIVILLIGT?? Galet. Nu känns det inte lika ofattbart, då jag är nöjd och glad efter dagens lopp i Varberg. Jubileumsloppet 120 km. Vädret var lite växlande men mestadels molnigt, dock varmt och lite kvalmigt som vi säger här :P Hängde på en klunga som såg stark ut till en början, men allt eftersom droppade en efter en av och till slut var det bara jag, Roger och en kille kvar. Efter ett tag släppte även han och vi såg inte en kotte på en lång stund. Pulsen låg runt mjölksyratröskeln mycket av tiden och hade en liten svacka efter sisådär halva vägen. Hittade dock fokus snabbt och gav mig fan på att vi skulle hinna under 4 timmar precis som vi bestämt. Det var inte alls så flackt som jag hade trott, närmare 1000 höjdmetrar blev det... Vi ångade på bra och sista 2- 3 milen måste gått snabbt, jäklar vad vi körde då! Susade om den ena efter den andra och inte en enda körde om oss, gött!!!
Kom i mål på 31, 2 i snitthastighet (3 timmar och 50 min), det måste jag vara nöjd med! Förra året hade jag varit lycklig om jag kommit upp i 25 på samma sträcka! Synd att vi inte låg i klunga, då hade vi säkert filat ytterligare nån km/tim men, men! Så skööönt att få ett kvitto på att all tid på träningen ger resultat! Bra tillfälle att testa gränserna lite oxå, jag klarar faktiskt att ligga rätt högt i puls under längre tid 
 
Snart är det dax för nästa "test" inför alla loppen i Motala, nämligen Hisingen runt 150 km på söndag nästa vecka. Vi är 7, ev 8 som kör och jag hoppas att alla är pigga och fräscha så att vi når vårt mål, under 5 timmar. 
 
Just det- jag vann första pris i lotteriet på loppet idag oxå! En vindjacka (GORE) med avtagbara ärmar- en riktig dyring vad jag förstått! Kul! Jag som aldrig vinner nåt, my lucky day :)
 
 
 Finputs kvällen innan loppet
 
 Nöjd och glad efter målgång :)
 

Glömde berätta att jag och älsklingen var ute i det gröna på picknick igår, det var bara sååå underbart och mysigt! Wraps med min vän Malins goda räkröra, på en filt i gröngräset. Vilken sommardag! Och vilken underbar kille jag har träffat! Han är bara bäst! <3
 
 
Några små droppar vatten föll men vad gör det? Myyys och massa kärlek <3
 

Kommentera här: