Snabbdistans i superväder

Inte blivit så mycket cykling de sista dagarna då jag försöker göra någonting annat än att enbart jobba och cykla i livet... Som att skriva en krönika för cykla.se t ex. Jättekul men kräver lite tankeverksamhet och det är liksom inte bara att kludda ner nåt utan jag vill ju att det ska bli bra, då måste andan falla på. 
De senaste dagarna har varit alldeles ljuvliga och nu är det sommar på riktigt! :) Körde ett snabbdistanspass ikväll och naturen var som en tavla, nästan så jag ville stanna upp och bara njuta en stund. Vi har onekligen väldigt fina rundor här runt Borås! Passet ikväll började lite trevande ut på gamla R40, den vägen är alltid seg som kola på väg bort (går desto snabbare hem) och dessutom är jag ju seg i starten... inte bra. Men efter en stund var jag igång och slutade på mitt bästa snitt någonsin på en ensamrunda (jag vet att man inte ska hänga upp sig på snitt men det är lite kul ändå ;)), nästan 5 mil exl. uppvärmning och nedvarvning ca 15 min. Nöjd :) Bara en vecka kvar till TV nu... *pirr i magen*
 
Imorrn väntar sovmorgon hoppas jag... oftast något som väcker mig men imorrn ska jag somna om, det har jag bestämt!
Efter det väntar besök hos mamma och co, syrran har tågluffat i Europa så det blir kul att höra om hennes bravader också :) Hugo ska ta med sig cykeln så hoppas på finfint väder så vi kan ta en rajd i skogen ;) Med fikakorgen packad så klart :)
 
Trevlig helg på er!

Kommentera här: