Tjörnläger med Sub XX

Så var det då över. Det efterlängtade och skräckblandade (inför) lägret med Sub XX på vackra Tjörn. Snacka om prestationsångest innan!! Men det var sjuuuukt roligt! Läger är ju typ det roligaste som finns :) Bara en massa goa tjejer med ett gemensamt stort intresse, nämlingen CYKLING!! Kan det bli bättre??
 
Torsdagen började med lite lätt regn. Jag och Eva packade in i hennes bil och drog iväg mot Tjörn, fulla av förväntan.
 
Vi var nästan först på plats vid "Hav och logi" där vi skulle bo. Alltså kunde vi välja och vraka bland sängarna i den SUPERFINA stugan vi skulle bo i. Det blev den sköna dubbelsängen ;)
 
 
Efter hand kom Lisbeth, Malin, Nina och Elenor och det var så himla roligt att träffa dem igen! Lisbeth var ju en ny bekant men tack vare facebook kändes det som att vi redan kände varann ;) Det är verkligen supertjejer allihop och jag är jätteglad att få dela "husrum" med dem de här dagarna. 
 
Så var det då det då dax för första cykelturen, denna utgick från Träningskliniken, en bit från stugorna. Vi var ca 50 sub xx:or (!) men även en del triatleter och "annat löst folk" (missförstå mig rätt) som var med i JÄTTEKLUNGAN som bildades när vi drog iväg i sakta mak längs vägarna, vi var nog runt 70 pers! Syftet var att lära känna varandra lite närmare så prat med grannen var obligatoriskt :) Roligt men samtidigt väldigt ryckigt i en så stor klunga. Efter ett tag körde vi intervaller om 4, turades om att dra 10 min X 4 med 5 min vila emellan, det var RIKTIGT kul!! Kände mig riktigt stark och det var skönt att få släppa loss benen! 
 
Efter cyklingen tvättade vi såklart våra älsklingar (turen började med regn, avslutades med solsken)
 
 
 Lisbeth :)
 

och kvällen avslutades med middag på hotellet en bit bort. Eller nja, avslutades gjorde den inte förrän i sofforna i vår fina stuga, mycket tjatter blir det med 6 glada tjejer :)
 
Må tro att det snackades taktik, träningsupplägg och annat skoj :)
 
Fredagen och lördagen kan man säga fokuserades på klungteknik. Vi körde med den klunga vi ska köra med på Vättern. Fick oxå träna på belgisk kedja, vilket var väldigt roligt! Bra ledare hade vi oxå. Sol och därmed en underbar cykelbränna fick jag på köpet :) På lördagen gick vi också igenom upplägg och taktik inför Vättern, skönt att få lite klarhet. 
När söndagen kom hade vi fått till en GRYM klunga och jag har lärt känna många nya härliga tjejer! Jag hoppas klungan funkar lika fint på Vättern som den gjorde nu! Då blir det en piece of cake haha ;)
 
Nu har det blivit lite välbehövlig vila i två dagar och jag körde igång ikväll igen med ett "tempopass" (min egna tolkning), vilket jag inte gjort tidigare. Jag körde alltså så fort jag kunde i 2 mil, efter uppvärmning då. Låg över mjölksyratröskeln hela tiden. Mjölksyran slog till tidigt... Lyckades iaf härda ut och köra på, slutade på ett hyfsat snitt tycker jag, 32, 64. Känner mig stark nu och kroppen svarar fint (även om man alltid vill att det ska gå fortare!), bådar gott inför utmaningarna som duggar tätt nu :) Första loppet på söndag - Jubileumsloppet i Varberg 120 km, hoppas kunna klara sub 4 Roger och jag. Det SKA gå. Punkt.

Kommentera här: