Dagens pass

Gårdagen var lugn och min käre sambo var nog glad att jag höll mig hemma med honom och inte gav mig iväg på nån träning, man får inte glömma sina nära och kära! Vädret var ju kass igår så det var faktiskt inte så svårt att hålla sig borta heller för den delen.
Idag körde vi dock ett riktigt långpass får man säga, för det har inte blivit mycket av den varan på sistone. Det är svårt att hinna med, speciellt då det blir allt mörkare på kvällarna. 
Vi körde en tur runt Borgstena (Vårgårda velofono- flashback när vi körde ifrån gubbarna i ena "Spurtbacken" ;)) och vädret var väl inte det allra soligaste men man får inte klaga när man kan köra racer 6:e okt och temperaturen visar ca 13 grader.. :O Dock var det mer vind än på länge. Mycket motvind. Såklart. Vad annars? Vi försökte hålla oss på G2 - nivå vilket inte är så lätt då det är mycket backar, men vi gjorde vårt bästa. Hastigheten blev därefter men som tur var var det inte fokus idag. 
8, 7 mil slutade Garmin på och mot slutet var det faktiskt riktigt jobbigt tyckte vi båda, vi var tomma på energi helt enkelt och det märks att man inte kör så mycket långa pass längre. Kul iaf och känns bra att få till ett långt pass då jag har svårt att palla motsvarande tid (3 tim) på trainern... 
 
Hoppas ni alla haft en super (cykel)helg! See U!

Kommentera här: