Fuck Jante!

Det har varit sisådär med träningsmotivationen på sistone. Eller, det har varit sisådär med motivationen överhuvudtaget kan man säga, hör kanske hösten till? I af nu när regnet har börjat falla... annars har vi ju haft en kanonfin höst! Nedan kommer ett par exempel på detta
 
 
 
Vackert Sverige är ibland!
 
Det är ganska sällsynt att jag har dålig träningsmotivation men några anledningar kommer här... 
1. Det känns grymt långt till nästa cykelsäsong
2. Det är grått, regning, mörkt när man som jag är hemma vid 17. 15 efter jobbet vardagar...Dödstrött. Inte jättesugen på att egentligen göra nåt mer än att lägga mig på soffan och bara dö. Typ. 
3. Jag har inget TYDLIGT mål med nästa års cykelsäsong!!! 
 
Så, där fick jag gnällt av mig lite och om hur hemskt synd det är om mig just nu ;) För det är ju ingen annan som känner såhär ibland. Eller...?? Nä, jag har det så jäkla bra så det är en skam att ens gnälla det minsta faktiskt. Som någon klok sa - det är ingen idé att börja tänka på hur jävla jobbigt det är, hur trist det är eller hur långt det är kvar till nästa säsong, låt istället bara tanken gå förbi och tänk på hur skönt det är med träning, hur bra du mår efteråt och hur duktig du faktiskt är!! 
Så i lördags trotsade jag vädret som bestod av rätt hårda vindar och skurar emellanåt och gav mig ut på en 6 mil lång ensamtur. Var säkert långsammaste turen på hela året, men vad gör det- jag gjorde det! Fan vad bra jag är!!
Som nån annan sa är det inte nu man ska lägga allt krut för att bli så bra som möjligt och visst är det sant men samtidigt kan man ju inte lägga ner all träning för det. Vill jag bli bättre nästa säsong måste jag ju göra något annorlunda än förra vintern. Sen behöver det inte innebära MER träning i allas fall utan kan betyda mer KVALITET i träningen och se till att utföra RÄTT sorts träning. 
Så här rent och fint ska det vara efter en tur, så det så!
 
För min del handlar det nämligen om att bli bättre på det jag gör, inte bara träna för träningens skull. Visst tränar jag även för att må bra och för att det är himla roligt (oftast) men det som gör det roligt är ju oxå att se förbättringar!
Jag ser tillbaka på min träningsdagbok och ser att jag, trots minskad motivation, faktiskt tränar ungefär lika många timmar som tidigare, bara det att jag varierar mer nu och det känner (och vet) jag att min kropp behöver och mår bra av! Träningen består inte alls lika mycket av cykling nu men hopas få upp trainern snart. Ren vila från träning tror jag inte man behöver många dagar såvida man inte är elitcyklist eller väldigt sliten.
 
För min del inser jag att jag behöver ett tydligt uppsatt mål med träningen för att jag ska tycka det är roligt och nåt riktigt bra har jag inte riktigt kommit på... jag vet på ett ungefär men det behöver bli tydligare... 
 
Det finns annat i livet än träning oxå, att åka till London med <3 t ex, den 27:e nov bär det av för att fira 30- årsdagen! Gå ut med vänner ska man oxå hinna med, förra helgen var riktigt kul och då såg det ut så här:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Varldens basta lillasyster:

skriven

Vilka mysiga bilder!! Saknar dig!

Kommentera här: