Snett & vint och stelt...

Idag har jag varit hos en Osteopat för första gången i livet. Detta med förhoppning om att han ska kunna hjälpa mig att få bukt med kroppastollen... jag har inga jättestora problem (trodde jag..) men är väldigt stel i bröstrygg och även ländrygg eg, har ont i knäna till och från. Han konstaterade ganska snabbt att jag har ett bäcken som är jättesnett. Korsbenet likaså. Och i och med att jag tränar mycket plus att detta är ngt som har varit under en lång tid (kanske orsakat av ett fall från häst el liknande) har jag blivit stark i felläget, vilket gör att det kommer ta ett tag att bli av med problemen. Det är alltså bäckenet som är orsaken till stelhet och snedhet även längre upp i ryggen då jag felbelastar och kompenserar på olika sätt. Jaja, jag lär väl bli ruinerad men vad gör man...
Om det innebär att jag blir snabbare på cykeln så får det kosta vad det vill hahah ;)
 
Ha en go helg!

Kommentera här: