Every day counts

Så går vi då in i v. 28 idag och jag är glad för varje dag som går. Jag har gått med i 2 "tvillinggrupper" på facebook och har förstått att flera får sina tvillingar alldeles för tidigt... En igår som var i v. 23!! Så jag är som sagt glad för varje dag som de håller sig därinne! Kommer de nu så är det iaf stor chans att de överlever, men varje dag räknas och är otroligt viktiga för utvecklingen. 
För exakt en vecka sedan var vi på tul och fick en jättebra läkare. En av de små bebisarna sög på sin hand och gäspade ett par gånger - de är så söta! Och väldigt livliga! Båda har nu vänt sig med huvudena neråt, tänk om de kunde hålla sig så! Men den chansen är nog inte så stor. Bebis nr 1 väger uppskattningsvis 1244 gr och tvåan 1098 gr, det är tydligen väldigt bra siffror :) Allt såg "fantastiskt bra ut" så det känns jätteskönt. Läkaren frågade även om hon fick titta på dem i 3D, vilken fråga liksom?! Såklart! Det var skithäftigt! Den ena fick vi en bra bild på (även om det ser like makabert ut med "hålet") medans den andra var mer fotoskygg.
 
Bilden blev lite väl förstorad så ni får se en suddig version...
 
Läkaren kollade även min livmodertapp, den var 3,9 cm, alltså inga tecken på att de är på gång - skönt!
Så pratade vi sjukskrivning och kom fram till halvtid 2 veckor och sedan sluta helt till påsk. Svårt beslut då jag inte är sjuk eller dålig i den bemärkelsen men den dåliga nattsömnen gör ju att jag är som en zombie på dagarna då jag inte kan vila som jag gör då jag är hemma. Sen börjar det bli ganska tungt att bära på magen och riskerna är större för tidig födsel och det är ju viktigt att hinna vila lite innan så att man inte kör slut sig genom att jobba in i det sista. Så jag jobbar min sista dag på väldigt länge imorgon, vilket känns helt galet konstigt! Det ska bli jätteskönt men samtidigt tråkigt att inte träffa patienterna och arbetskamraterna - kommer sakna dem! Dessutom är det kalabalik på jobbet med vårdval och persnal som ev ska varslas, ingen verkar veta nåt... vi får se hur det blir, himla trist är det iaf i en verksamhet som har mycket gott rykte och som fungerar så himlans bra och som jag är stolt över att arbeta i. 
 
Måste också berätta att jag och R var på gravidfotografering i söndags! Velade länge och väl då det inte är riktigt gratis men bestämde oss till slut för att göra det. Så vi for till Uddebo, utanför Tranemo (av alla ställen..!) på söndagsförmiddan och blev mycket väl emottagna av Dennis och hans fru i deras hem där de har studion. De är inriktade på gravidfoton och nyfödda. Vi var där både länge och väl och det var svårt men roligt! Är så sjukt spänd på att se bilderna!! Efter att tvillingarna fötts kommer vi även att göra en nyföddfotografering där, vilket ingår om man gjort denna först (vilken vi också fick billigare då hans dröm var att få fota tvillingar :)), blir spännande!
 
Idag är det sol så ska passa på att komma ut lite och röra på mig, var helt slut efter jobbet igår och somnade på soffan så får skärpa mig lite nu... :)
So long!
 

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Härligt att det går bra och du mår bra! :)
Tranemo, mina hemtrakter förresten.

Svar: Tack, ja det är skönt! So far so good :-) Hoppas cyklingen går bra för dig! Blir det några tävlingar i år?
Martina

2 Ellen:

skriven

Gud vad jag langtar tills jag far se er igen!!
Hoppas verkligen inte att de far for sig att ploppa ut tidigare! Puss!

Svar: Jag längtar oxå!! <3 Vad jag förstått kommer du ganska snart så du ska säkert hinna hem :) Puss å kram!
Martina

3 Elin:

skriven

Härligt! Jo, tävlingar blir det. Första nu till helgen nere i Skåne. Ska bli riktigt roligt!

Svar: Kul!! Lycka till :)
Martina

Kommentera här: