V. 29

V. 29 + 2 idag då. Och magen den bara fortsätter att växa. Skönt såklart men det börjar bli rejält tungt att bära på! Kanske blir det två jättebebisar som kommer ut! 
Nu har jag varit hemma från jobbet en vecka och det känns rätt skönt faktiskt. Sover nu ungefär 2 timmar i stöten, sedan måste jag vända mig eller gå på toa och då vaknar jag. Har börjat få mer ont i höfterna och lederna runt det mer intima området och det känns när man vänder sig, förutom att det gör ont när magen är så stor och inte riktigt hänger med i vändningarna. Ibland måste jag upp bara för att röra lite på kroppen. Sen krånglar ju händerna oxå men det har varit så länge att man har blivit van.
Så det är skönt att slippa gå upp till jobbet strax efter 5 på mornarna nu. Vissa dagar är jag skittrött och gör inte mycket nytta medans som igår, då var jag ganska effektiv faktiskt! Sov/vilade visserligen länge på morgonen men sedan ryckte jag upp mig och tog en låååångsam promenad till gymmet och spenderade sedan ca 1 timma där. Jag har börjat få lite ont i knäna och det beror väl på ökad vikt och minskad muskelmassa så tänkte försöka hålla det i schack så att det inte blir värre (hur länge det nu funkar...), så det blev en lugn stund i gymmet med olika övningar för ben, rygg och armar, som inte belastar magen så mycket. Lååångsam promenad hem, duscha och sedan hämta Hugo på skolan. Efter lite slappande i solen så tillbringades mesta tiden på kvällen åt att göra ärtsoppa och pannkakor. Pannkakor måste för övrigt vara det mest tidsödande och tråkigaste man kan hitta på i köket! 
 
Hade häromdagen/morgonen molande "mens"värk som kom och gick och blev såklart lite rädd för det är ju så man beskriver värkar... men efter senaste kontrollen då vi var inne extra för sammandragningarna så är jag åtminstone inte lika rädd och ringde inte in. Det har nu gått över men undantag för nån enstaka gång, men det är supersvårt att veta hur mycket man "vågar" hålla igång. Har ju hört om vissa som får påverkad livmodertapp utan att märka nåt och sen blir de inlagda flera veckor... :/ Vill ju för allt i världen inte att bebbarna kommer än på många veckor! Samtidigt kan jag ju inte bara sitta i soffan och glo och det mår ju inte kroppen heller bra av. Jag får helt enkelt försöka känna av läget dag för dag. Idag är jag rätt slö och trött, det går upp och ner.
 
V. 29 + 1 Fula små bristningar kommer allt mer... :( Men bara att gilla läget
 
Häromdagen tittade vi på ett hus till salu så det har varit mycket tankar på det också... Man tror ju alltid att man kan få ngt bättre, det är så sjukt svårt det där! Vi får se vad som händer. Det har varit så många besvikelser så har inga förhoppningar gällande detta heller men visst mister jag modet ofta över att bo som vi bor nu, det var ju som sagt inte meningen att vi skulle vara kvar vid det här laget... jobbar på att inte tänka och deppa för mycket över det utan fokusera på det underbara som komma skall! 
 
För övrigt är jag tacksam över de två nya facebook-grupperna jag hittat! Säga vad man vill om fb men jag har fått många nya vänner både i cybervärlden men också irl (tänker ffa inom cyklingen) och "tillgång" till grejer jag aldrig hade upptäckt annars! 
I tvillinggrupperna ställs mångder med frågor man själv går och tänker på och det är så himla skönt med människor som går igenom samma sak. Det är trots allt inte riktigt samma sak att vänta tvillingar som att vänta en. Inte om man tror de som har både och i af. Tyvärr har alla tillfällen på föräldrautb här i Borås blivit inställda pga personalbrist så det blir ingen alls :( Synd, det hade vi verkligen behövt. Tur då iaf att jag anmält oss till Svenska tvillingklubbens utbildning i Gbg som enbart riktar sig till tvillingföräldrar! Var först tveksam till om det var onödigt då den även kostade en slant men nu känns det riktigt skönt att jag ändå gjorde det. Det ska bli riktigt kul :) Bra rykte har den med :)
 
Nähäpp, nu får jag slita mig från soffan innan jag växer fast och ta en promenad istället! Solen skiner! 
So long!
 
 
Å så en lite mer påklädd bild... (V. 28+ 6)
 
 

Kommentera här: