Snabbgrupper och gympremiär

Sammanfattar förra veckans träning med 4 pass "Olga-träning", 1 pass cykel (50 min) och ett par "pass" med bandet för ryggen samt gamla sjukgmnastövningar för att stärka höfter och knän. Ett par kortare promenader har jag fått till också. Andningsövningarna för magmuskeldelningen försöker jag göra åtminstone en gång per dag. Skulle egentligen behöva göra det ännu mer men tiden räcker inte riktigt till. 
Det känns som första veckan med lite mer disciplinerad träning och jag har börjat skriva upp allt jag gör i träningsväg.
Igår blev det en rejäl promenad, försökte hålla tempot uppe och blev lite backar oxå så svetten lackade med den tunga barnvagnen framför! Drygt 1, 5 tim blev det till slut och det kändes i benen när jag var hemma igen - gött! Och idag blev det premiär på gymmet! Första gången sedan bebbarna kom. Jag var noga med att akta min stackars mage som nog inte riktigt är som den ska. Den får lite lätt och framförallt RÄTT träning i och med Olga-träningen. Kändes hur som helst riktigt bra! :)
 
Gällande cyklingen ska jag försöka öka passen långsamt. Är rädd att få ont i högerknät igen så gäller väl att vara försiktig antar jag (tråååkigt).
Fick för ett litet tag sedan fått en förfrågan från tjejerna i Sub XX om att delta i en av deras snabbgrupper på Vätternrundan nästa år. Gruppen gällde under 8.30... jag har ju egentligen sagt att ska jag köra Vättern nån mer gång ska jag satsa på under 8 timmar annars får det vara... Men att köra med tjejerna i Sub XX är ju grymt roligt..! Så visst är det lockande! Jag är kanske knäpp som ens överväger det med tanke på mina små trollungar. Det krävs ju som bekant mycket träning. Det kommer ju fler år oxå. Jag har fortfarande inte gett besked, det kommer dessutom krävas närvaro vid vissa lopp och kanske utomlandsträning och det är ju inte alls säkert det är något jag kan vara med på. Så jag avvaktar lite med besked och ser hur mycket träning jag kan tänkas hinna med, med start nu. Barnen går självklart i första hand <3 <3

Kommentera här: