Flytt och strax dags!

Nu var det ett tag sen igen och en hel del har hänt sen sist. 
Vi har till sist fått tag i en större lägenhet i väntan på hus! Det blev ett byte, vilket gjorde att vi fick flytta över grejer samma helg som den andra killen flyttade sina till oss. Alltså blev det svårt med städningen. Blev att vi städade hans och han vår... inte att rekommendera att flytta in en massa lådor och annat till en icke rengjord lägenhet kan jag säga..! Det är inte heller att rekommendera att flytta höggravid... jag var riktigt depp några dagar för det såg ut som ett bombnedslag och jag orkade inte göra mycket alls... Tur man har folk omkring sig som hjälper till och stöttar! Annars hade det aldrig gått. 
Lägenheten ligger iaf på Druvefors, ca 150 meter från ICA Maxi ;) Den är rätt gammal och har sina skavanker men har ett rum mer, alltså 4 och två badrum, stor kyl och frys, egen diskmaskin och tvättmaskin! Dessutom har den en jättebalkong men sol hela dagen då den ligger i vinkel- lyx! 
 
För ett par dagar sedan var mamma här och det var så mysigt! Vi inhandlade det sista till bebisarna - skötbord och babyskydd till bilen. Roger har satt ihop spjälsängen och så här fint blev det!
 
 
Jag har också fått en babyshower att fina vänner- Johanna, Maria, Sanna och Tina! Jätteroligt och jag hade ingen aning! Fick denna fina "blöjtårta", även innehållande bebiskläder (med cyklar bland annat!! :)), nappar och de söta nallar <3 En jätterolig kväll med MYCKET bebissnack :)
 
 
Denna fina tårtan hade de oxå bakat :)
 
Nu närmar det sig förlossning med stormsteg och jag är i v. 37+0 idag! Är lite hemliga med datumet för igångsättning (eller snitt, vilket det nu blir) men denna veckan är det iaf dags!! Kan inte fattat det, galet att vi inom några dagar har två bebisar hos oss!! 
 
Suddig sista (?) bild på magen v. 37+0
 
 
Var på sista besöket hos barnmorskan idag. 15 kg upp nu... allt sitter på magen, fast har förstås svullnat mycket på fötter och ben så en del vätska finns det ju förstås som oxå väger. 
Hjärtljud, mitt blodtryck och blodsocker såg jättebra ut - tacksam för det! Svårt att veta hur bebbarna ligger men troligtvis ligger tv 1 med huvudet ner så det kan bli vaginal förlossning. Vet inte säkert förrän dagen D...
 
Nästa gång jag bloggar är jag förhoppningsvis tvåbarnsmamma! Hur crazy är inte det?? :D

Kommentera här: