Ullaredstripp & krossade husdrömmar

Som ingen säkerligen kan ha missat letar vi hus som galningar. Förra lördagen var vi på visning på ett jättefint, stort, rött, en riktig lantidyll och vi promenerade i området - det var lika fint där! Budgivning såklart och vi förlorade. Som vanligt. Börjar bli en dålig ovana. Jag hade verkligen försökt ställa mig in på att vi inte skulle få det och med tanke på att det var så fint var det ju inte helt överraskande att det gick över vår budget. Men att det skulle gå upp 1/5 mille hade vi kanske inte riktigt räknat med... i af inte för ett ställe som trots vackert läge ligger på vischan 1, 5 mil utanför stan. Den dagens träning ställdes in och jag gick in för att deppa, ligga i fosterställing och käka godis hela kvällen. Fy, vad orättvist det känns ibland! Det huset VAR verkligen som gjort för oss! Men "bara" att bita ihop och ta nya tag... nu letar vi större lägenhet med ljus och lykta, svarar på annonser, skriver egna... vi får se hur det går. 
 
Igår var det dags för efterlängtade Ullaredstrippen och de första bebisgrejerna skulle inhandlas :) Hade aldrig trott att det fanns så mycket sådant! Så det blev lite av varje: En badbalja, babyolja, bebishårborste, badcapes, skötbordsunderlägg, ett lammskinn, 2 små täcken, påslakanset med Nalle Puh, kläder mm. Känns galet att gå runt och handla sånt här till VÅRA bebisar!! Kan knappt tro att de är på väg!
Jag köpte även lite till mig själv i form av amnings - bh (fast inte sjutton vet jag hur stora brösten är då?!), mammamjukisar med matchande tröja, en mammatunika, mammatrosor, t- shirt och linne. Det hela tog 5 timmar och då hade vi inte ens kollat på inredning, elektronik eller besökt hela undre våningen! Fattar inte vart tiden tar vägen. Fick grymt ont i ländrygg och fötter. Tur vi tog trippen nu, ska jag dit nåt mer innan bf får det bli med rullstol... På hemvägen blev det en snabb visit hos fina Malin & Madde - kul :)
 
 
 
 
I natt har jag för en gångs skull sovit rätt bra och lyckades tom somna om på morgonkvisten, så himla skönt! Lite småbesvär börjar dock smyga sig på förutom de värkande fötterna och dåliga sömnen... Händerna svullnar upp och jag har fått handledsortoser som hjälper väldigt bra (används nattetid) men händerna är ändå svaga ch gör ont på morgonen och det känns under hela dagen även om det blir bättre. Sen har jag lite ont i nacken med men det beror nog på kroppens hållning i och med den stora magen och att jag ibland har en dålig hållning vis skrivbordet på jobbet.
Idag är det sol och jag ska passa på att gå en sväng i skogen nu innan det blir kalas för Hugo som fyller 9 år imorgon! Ikväll ska jag träffa Johanna och käka tapas - ser fram emot det!
 
 
 
Tror inte jag lagt ut denna. Bilder från första UL. Kunde tyvärr inte få nån bild på båda samtidigt i profil men bilden i vänstra hörnet visar två huvuden bredvid varann <3 
 
 
V. 23
Magen mäter nu ca 102 cm i omkrets
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: