Med fokus på bebisar

Alltså, jag fattar om ni tröttnar på inläggen och bilderna på magar och bebisprat! Men det mesta i mitt liv kretsar kring det just nu. Det händer liksom inte så mycket annat. Magen är nu RIKTIGT tung och det börjar kännas mer och mer för varje dag och ryggen tar stryk känns det som, inte länge jag orkar gå eller stå innan den värker av all tyngd, det är eg helt galet att kroppen orkar med! 
I onsdags var vi på sista ultraljudet och bebbarna har växt ytterligare ca 1/2 kg sen senast (3 veckor sedan) så nu är de uppe i drygt 2400 och 2500 gram. Allt såg fortsatt bra ut men tyvärr har de vänt sig och ligger inte med huvudena neråt så fint som de gjorde sist. Jag kan inte ens förklara hur de låg mer än att ettan ligger på tvären med huvudet långt bak i sidan/ryggen (!) på mig :O Bådar alltså inte gott inför vaginal förlossning... Vänder de sig inte igen så blir det nog snitt.. och frågan är hur mycket de kan flytta sig nu när det börjar bli trångt. Fast vi trodde iof redan förra gången att det var för trångt för det men tji fick vi! Lite jobbigt att inte veta vilket förlossningssätt man ska ställa sig in på även om man vet att allt ändå kan hända... det blir som det blir. 
Vi fick äntligen ett datum för igångsättning/snitt oxå!! Så nu har nedräkningen börjat på riktigt! Vi tänkte dock vara hemliga med datumet men kan avslöja att det är dax för vräkning inom 3 veckor :) :) Det är ju helt sjukt - då är jag helt plötsligt tvåbarnsmamma, bara så där! Hur knasigt är inte det??
 
Idag har jag och Roger varit och köpt 2 spjälsängar för 1000 spänn, det var rea och det var bra för plånboken. Madrasser till det, nappar och lite blöjor blev det så vi börjar bli rustade nu. En glass i det gröna blev det oxå.
 
Budade åter igen på ett hus häromdagen. Slutade som det brukar. När priset började gå över 600.000 över utgångsbudet tyckte vi inte riktigt att det var värt det längre... och hade heller inte mycket mer att ge även om vi velat. Synd, men ingen är längre förvånad. 
Däremot ska vi ev. flytta ändå. En kompis kompis jobbarkompis har en lägenhet som han vill byta mot en mindre så igår kollade han på vår och vi på hans och nu ska vi förhoppningsvis byta :) Hoppas nu bara att hyresvärdarna inte sätter käppar i hjulen..! Lägenheten var rätt sliten å så men har ett extra rum, 15 extra kvm, 2 badrum., egen tvättmaskin, diskmaskin (yes!!) och stor kyl och frys. Dessutom en jättebalkong med sol hela dagen :) Så nu håller vi tummarna att det funkar att byta! Det praktiska vet jag inte hur vi ska lösa riktigt då barnen snart kommer å allt men det ordnar sig alltid på nåt vänster.
 
Just det! Häromdagen var jag och träffade mina kära arbetskamrater för en picknick i det gröna, närmare bestämt Hyltenäs kulle, oj vad vackert det var där! Jätteroligt att träffa alla igen! Jag skulle ta med mig potatissallad och fick för mig att göra en egen. Det är ju så gott! Speciellt på färskpotatis :) Typiskt mig att göra nåt nytt för första gången när man ska bort men efter mycket jobb (fick bokstavligen hänga över diskbänken och borsta 2 kg potatis då det inte funkar att stå vanligt pga magen och inte heller att sitta ner) blev det till sist riktigt bra och jag blev supernöjd :) 
Fick samma dag också reda på att ingen av de tillsvidareanställda på jobbet kommer att bli uppsagda! Vilken lättnad! Det har ju varit tal om varsling en tid men nu är det alltså klart att det inte blir nåt med det.
 
Nähä nu är det nog dags för bädden! Här kommer några bilder :)
 
 
 
"Hylla" har fått en ny innebörd ;) Rätt praktiskt faktiskt
 
Hängbuk vare här ja! Fasen vad skönt det ska bli av med den här klumpen om ett litet tag! Den känns tyngre för var dag... V. 35 (34 + 3)
 
35 (34 + 3)

Kommentarer:

1 Berit Malmström:

skriven

Martina, så fint du bloggar! Härligt att läsa och se. Kram och lycka till 😃

Svar: Tack Berit, roligt att du hittat hit! Bloggandet blir inte alltid vad jag önskar och hade velat blogga mer men tiden räcker inte till och inte alltid intresset heller. Kul att ha som minne och kunna gå tillbaka och läsa i alla fall tänker jag :) Nu närmar det sig nedkomst, roligt och nervöst! Kram på dig
Martina

Kommentera här: