Tiden går och magen den består

Som sagt... magen är riktigt stor nu och jag har börjat samla på mig mer och mer vätska i ben och ffa fötter, ser ut som en elefant! Och så är det ju så jäkla snyggt med stödstrumpor, speciellt till shorts.
Näsan krånglar med och jag är heeelt igentäppt mest hela tiden, har kört nässpray men den får/kan man ju inte köra med hur länge som helst... tänkte att om jag skiter i den nu och ser om det går över så kanske det funkar... men fick panik i går kväll över att inte kunna andas ordentligt så fick ta lite ändå. Ska försöka att stå ut utan idag. 
Värmen har kommit med dunder och brak och det är ju härligt. Eller..? Satt ute i solen en stund igår och blev helt slut efter det, känns inte riktigt som jag "tål" värmen just nu, blir alldeles för varm alldeles för snabbt! 
Har varit hos mamma några dagar nu, månd - torsd, det är skönt med lite mijöombyte även om jag saknar min goa sambo såklart, men skönt att få längta lite med :) Vi kommer snart umgås dygnet runt och gnata på varandra ändå ;) Så jag har passat på att umgås med mamma och med lilla mormor varje dag, träffat mina småsystrar och i onsdags träffade jag Julia, min "gamla" barndomsvän. Så roligt att vi återfått kontakten! Det blev fika och mycket bebissnack :)  
Igår hälsade jag, mamma och mormor oxå på min farmor, det blir inte ofta. Hon fick en stor bukett liljenkonvaljer :)
 
Tisdagen var hemsk - från att jag steg upp på morgonen värkte fogarna så in i hel....! Trodde det skulle gå över men hela dagen var likadan, jag var oxå allmänt hängig och supertrött så det blev till att ta det lugnt. Försökte mig iof på att cykla lite på kvällen, vädret var ju ljuvligt, och det gick jättebra, kände ingenting då. Även om jag använde en gammal damcykel och satt helt upprätt tog magen emot låren dock så det såg nog lite kul ut då knäna stack rätt ut åt sidorna ;) Lite rörelse fick jag iaf. 
Efter den dagen har det känts som vanligt, alltså inte mycket alls. Men det går inte fort att gå nu kan jag lova haha!
 
Förra veckan var jag hos bm och allt såg fortsatt bra ut, bebbarna ligger ff med huvudena neråt och mina värden var bra, järnet gått upp till 138 (!).
Jag och Roger var oxå på tvillingföräldrautbildning i Gbg som svenska tvillingklubben anordnar, i förra veckan. Bra och informativt! Träffade ett par från Borås som verkade jättetrevliga, hoppas på att hålla kontakten med dem, det är trots allt skillnad på att få en eller två bebisar på en gång och jag tror man kan ha stort stöd av varandra som tvillingföräldrar. 
 
Tiden går och idag är vi inne i v. 33 + 3 (34), alltså bara 25 dagar kvar till 37 fulla veckor har gått och det börjar närma sig igångsättning om inte bebbarna väljer att titta ut innan dess! Kan inte fatta att det är så snart! Nervöst, spännande, roligt och lite skrämmande på samma gång!! Jag kan ju inte det här med barn! Vad behöver man? Hur gör man? Tänk om jag gör fel?? Men hoppas att det mesta ger sig. Jag har ju en erfaren sambo iaf, även om det var några år sedan nu. Lugn och trygg är han oxå - skönt!!
Nästa vecka står sista tul på schemat och förmodligen oxå sista besöket hos bm, hoppas vi får ett datum för igångsättning då - börjar känna mig ganska klar med gravidtiden :P Det blir oxå träff med kollegorna från jobbet - ser fram emot det!
 
Ikväll blir det husvisning för hundrade (??) gången (ärligt talat är det nog inte långt ifrån hundra!) och så grill på det - mums! 
 
Bjuder på några bilder
 
Magen börjar hänga ordentligt av all tyngd... V.33
 
 
Kort promenad i solen och värmen igår. Tora kastade sig i ån 2 gånger, funderade på att följa efter! Stödstrumpor är förresten nya modet! 
 
 Min fina mamma <3 
 
Tusentals liljenkonvajer! 

Kommentera här: