Stora händelser

Hallå ja!
 
Det har hänt en del det senaste. Och ändå inte. Idag har iaf en stor, fet jävla (förlåt men jaa!)grej hänt i mitt liv!! Vågar inte säga något ännu men snart. Redan imorrn kanske... 
 
I lördags kom mor och Björn för att passa småkidzen. För första gången ensamma. Jag och Roger var nämligen bjudna på fest! Kaj och Anettes bröllopscase! Den höll till i en asfräck lokal i Göteborg som heter Berg 211. Roligt även om jag inte kände knappt nån. Kul å klä upp sig lite om inte annat :) Johanna med sambo skulle följt med men tyvärr blev de sjuka :( Så jag beslutade mig för att köra efter mycket om och men. Det är ju en bit och det är skönt att kunna ta sig hem snabbt om nåt skulle strula här hemma. Ungarna hade sovit hela tiden (som de brukar) så allt gick lugnt till. Under natten mådde jag, trots uteblivet alkoholintag, jättedåligt. Började efter ammningen (hade väl hunnit sova en timma) med molande värk i mellangärdet. Det blev bara värre och värre. Toa. Lite bättre men ff ont. Toa igen. Inte bättre. Till slut försökte jag kräkas och det gjorde fruktansvärt ont långt upp i mellangärdet och liksom tryckte så jag inte kunde andas djupt. Fy fan. Väckte Roger som blev livrädd att det skulle vara hjärtat. Kräktes till slut. Massor. Ringde 1177 då jag ändå inte tyckte det gick över. Blev rekommenderad att åka in akut. Efter en stund blev smärtan långsamt bättre så bäddade ner mig och somnade efter en stund. Skönt. Tror själv att det var nån form av "magkatarrsaktigt" då jag känner igen symptomen, fast då inte alls på den skalan. Är väl lite stressad över saker indirekt ibland som jag kanske inte riktigt tänker på. Och lite dålig sömn. Och lite dålig mat och mycket sött... Sånt som stressar kroppen. Så ska försök ta det lite lugnare (inifrån typ, ag ni fattar). 
Var iaf glad att jag inte drack. Var helt slut trots det...
 
Party, party. Nä men den bilden var väl inte tillgjord...
 
Gällande träningsbiten händer inte så mycket nytt... har slarvat senaste tiden. Usch. Ogilla på den. Behöver dessutom komma fram till hur jag ska göra med rundan runt pölen nästa år. Cykla eller inte cykla? Och i så fall- med vem/vilka och hur snabbt? Jag vet ju vad jag vill men måste ta en ordentlig funderare på vad som är rimligt och samtidigt vara rättvis mot mig själv. Det är lite mycket annat att tänka på just nu. Lördagens namngivning tex. Ska bli jätteroligt och mysigt! Och ganska skönt när den är över ;) Även om det inte är nån stor tillställning.
 
Mina favorittjejer mår bra och det är det viktigaste som finns för mig. Växer så de knakar. Framsteg gör de oxå! Alma vände sig t ex från rygg till mage häromdagen för första gången :) Ok, lite hjälp fick hon nog av en kant på filten och det var nog mest en slump, men iaf! Starkare och starkare blir de för varje dag - kolla bara in Edith här!
 
Mammas älskling <3
 
 

Kommentera här: