Föräldraträff, träning & fredagsmys vid KÖKSBORDET?!

Jag var så sjuuukt trött i morse... klockjäkeln var ju ställd på 07.50. Vänder på telefonen- gäsp- somnar om. Samma visa 5 minuter senare. Repeat. Repeat igen. Va fan, jag MÅSTE väl gå upp då. Självklart blev det stressigt mot slutet. Som vanligt. Varför LÄR man (jag) sig aldrig?? MEN- Vi lyckades, nåja nääästan, komma i tid till bvc och föräldraträffen idag! Bara typ 2 minuter sena! Det är fan inte dåligt för en tidsoptimist som jag ska jag säga er. Vi var inte ens sist utan det ramlade in en stackars mamma en bra stund senare oxå.
Ganska intressant träff som gästades av en dietist som pratade om barn och mat (såklart). Ganska matnyttig (haha humor där) info men alla är ju lite halvt ofokuserade då ungar skriker, äter, rapar, fiser ja, ni fattar.
Det är alltid lite halvstressande när man ska iväg själv på offentliga platser med småttingarna, man vet ju liksom inte vad som kan hända.Eller ja, det som kan hända är ju att båda gallskriker samtidigt och man bara kan trösta en i taget, dvs den andra gapar för full hals och man bara hoppas att ingen tycker man är världens sämsta morsa. Typ. Tur då att mina små oftast är lugna och inte alls gapiga. De var lugna och fina även idag.
När jag skulle byta bebis så att den andra oxå fick sitta i morsans knä en stund (nån rättvisa får det ju va) så påpekar nån: Eh... hon har bajs på ryggen... Jaha, så jävla kul då. Gul sörja genom bodyn och genom lakanet och madrassen i liggdelen där hon legat. Självklart har jag inga tvättlappar med mig så en snäll mamma lånar ut. Orutinerat. Jaja.
Det känns i alla fall bättre i gruppen idag. Jag pratar tom med några. Mer än standardfraserna alltså. Annars tycker jag det känns lite halvskumt att bli ihopsatt i en grupp bara för att vi råkar ha fått barn. Det är synd att ingen annan där fått tvillingar. Då hade vi antagligen haft mer att prata om. Tur då att "tvillingar-gruppen" på fejjan finns. Världens bästa grupp! Där är ingen fråga för liten och jag har fått svar på massor där. 
 
Ikväll blev träningen av oxå. Lite styrketräning av överkroppen och ett spin puls- pass. Ett riktigt svettigt ett. Gött. Var lite trött (som vanligt då) och kände dessutom av högerknät så körde inte riktigt till 100 % men åtminstone runt 95. Fantiserar om att jag cyklar snabbt på cykeln. Då går det lättare och känns roligare. På tal om svett- kanske skulle ta och duscha innan sängen. Uppskattas nog av sambon om inte annat.
 
Snart är det fredag och fredagsmys, det är härligt! Och vi har bestämt att vi ska äta vid KÖKSBORDET imorgon och INTE vid tv:n som brukligt. För huuuur socialt är det egentligen att sitta och glo på tv:n medan man äter tillsammans? På en skala? Inte ett skit. Så imorrn ska vi UMGÅS vid fredagsmyskäket och PRATA med varann. Vi kom nämligen på häromdagen när vi, HELA familjen inkl. småkottarna, satt SAMTIDIGT vid köksbordet, att det har vi antagligen inte gjort sen kottarna kom till jorden. Intressant. Och lite skrämmande.
Men åkej, godiset kommer antagligen intas vid dumburken.   

Kommentera här: