Ny design på bloggen

Att bloggen inte har högsta prio har ni nog märkt.. Jag hade en tanke om att jag skulle uppdatera åtminstone en gång i veckan men nää, jag orkar bara inte och när jag kommer på det är klockan alldeles för mycket. Som nu typ. Jag har ägnat en bra stund åt att göra om hela utseendet på bloggen ikväll. Var trött på den gamla svart/vita. Det finns ju andra asfräcka bloggdesigner men palla BETALA för dem?? Nä, man är inte rik som föräldraledig (och inte annars heller för den delen). Bloggen har under åren ändrat karaktär. Största förändringen är ju att jag blivit mamma till två små frön. Men jag har inte enbart tänkt skriva av mig om livet som tvillingmorsa utan oxå fortsatt om cyklingen och livet i övrigt även om tjejerna naturligtvis upptar en stor del av mitt liv. Precis som det ska va :) 
 
Idag har varit en sån där dag som liksom bara försvinner ni vet. Tjejerna fick sina första vaccinationssprutor igår och Edith började gallskrika i natt och det visade sig att hon hade feber. Sötsliskig Alvedon å så var det bra med det. Dock har det varit lite gnälligare än vanligt idag och lite mer Alvedon gick åt. Vi låg som så ofta i sängen hela förmiddagen. Sova - lite gnölande - nappinstoppning- somna om- lite gnöl - napp igen. Repeat. Ungefär så. Då vaccinet måste innehållit nån form av sömnmedel sov tjejerna större delen av dagen och jag åt frukost runt 13- tiden (nä, det ÄR inget konstigt med det) och blev sittande i soffan och glodde på amerikanska såpor. Inget vettigt gjort. Jo, en tvätt satte jag ju på. Alltid nåt. 
 
Den tänkta träningen på gymmet ikväll uteblev då pappan och Hugo tyckte att fotbollsmatch på arenan var viktigare. Hatar när min planering solkas (speciellt träningen) men höll väl god min för husfridens skull (jo, min käre sambo är faktiskt annars väldigt bra på att ge mig egentid. Läs: träningstid) och tog en promenad med pansarvagn.. f´låt, jag menar BARNvagnen i regnet i stället. Det blev backträning och utfall- nog sjutton om inte det ska kännas i rövmusklerna imorrn! För den här platta röven är jag trött på nu! Nån tog min rumpa under graviditeten!! Nån som sett den?? Cykling ska ju oxå vara bra för rumpan. Tur att jag älskar att cykla då. I veckan som gick blev det två härliga pass på racern, jag försöker att skynda långsamt, inte minst för knänas skull, men det är inte lätt när det spritter i benen! Hoppas att vi får några fina dagar till i höst så man kan ge sig ut. 
 
Ikväll gallskrek båda när jag skulle amma och då är det inte lätt att trösta två när pappan inte är hemma... men till slut så åt de och blev nöjda. Hoppas att natten blir lugn. Imorrn väntar en tidig morgon då vi ska vara på bvc på föräldraträff kl 10. Kanske, kanske kan vi komma i tid den här gången...
 
Bjussar på diverse bilder från de senaste veckorna...
Over and out. 
 
Redo för en tur!
 
Go å glá kexchoklá!
 
 <3 <3 På besök hos mormor Anna
 
 
Härligt med egentid på denna skönhet
 
Trött liten tjej efter två otäcka sprutor i låren... då är mamma bäst. Älskade onge <3
 
 
 
 
 
Jag har nu fattat att  begreppet "Amningshjärna" verkligen existerar... Exempelvis när jag glömmer 

Kommentera här: