Racerpremiär 2015 och ännu en vecka till handlingarna

Så har ytterligare en vecka gått. De fullständigt flyger förbi. Det där rastlösa jag kände ett tag har jag faktiskt inte känt på länge. Nu försöker jag bara njuta av att jag har turen att få vara med mina tjejer varenda dag <3 Den tiden kommer aldrig tillbaks och är ju så värdefull, så värdefull. 
 
I tisdags (? veckovill...) blev det racerpremiär i det härliga vårvädret (som nu är som bortblåst). Det var en lika skön känsla som vanligt som infann sig efter ett långt uppehåll :) Två idioter till bilister smolkade dock turen något. Jag cyklade ut på gamla R40 som numer är en PERFEKT väg att cykla på med sin bredd, fin asfalt och få bilar. Eftersom jag är den fegaste som suttit på en cykelsadel vad gäller att vända på väg (vet inte varför, tror att jag ska ramla?!) tänkte jag träna lite på detta då inga bilar fanns i närheten. Sagt och gjort. Sista vändningen gjordes och uppenbarligen blev den bilist som kom körandes typ 200 meter bort när jag vänt klart, irriterad över detta (lr som öht inte tyckte jag skulle befinna mig på vägen??) och kör svinnära och tutar preciiis när han passerar mig. Idiot. Varför liksom? Jag cyklade på rätt sida vägen. Vägen är superbred (detta är alltså "gamla" vägen mellan Ulricehamn och Borås). Inga mötande kom. Men vissa tycker inte att folk borde ge sig ut på en cykel öht, av nån anledning. Det verkar vara extra provocerande när nån kommer på en snabb racer jämfört med en dam på 3- växlad "tantcykel". Visst finns det idioter till cyklister oxå. Det är rätt onödigt att ligga 2 i bredd på en smal väg exempelvis (el 4 som vissa gör oxå..) men på en stor, fin, bred väg med bra sikt ser jag ingen anledning till att man som cyklist ska ligga efter varandra eg. 2 cyklister i bredd är inte bredare än en traktor att köra om. 
 
Jag kom cyklandes rätt fort då den andre idioten, som skulle svänga ut från en väg på min högra sida, kör ut i princip mitt framför mig så jag tvingas bromsa. Hade kunnat bli en go krock i 45 knyck. Med en cykelhjälm som skydd. Vem vill ha det på sitt samvete? 
Aja, allt som allt var det en härlig tur!
 
Styrketräning har det blivit och ny maskin på gymmet har testats. Vet inte namnet men nån slags "trappklättringsmojäng" vart det iaf. SJUKT jävla jobbigt och effektivt! Ok att jag inte har världens bästa kondis för tillfället men genomsvett efter 5 minuter ?! Effektiv att köra intervaller på då jag snabbt kom upp i puls igen efter vila. 
 
I torsdags träffade jag och mina ladies mammorna i föräldragruppen- mycket trevligt! Det var ett tag sen nu.
 
Och veckan avslutades med ett besök hos Rogers härliga syrra Camilla och hennes kille P-O i Trollhättan där vi spenderade natten lör-sönd. Tyvärr har jag även gått och blivit vrålförkyld så det är mindre kul. Speciellt nu när racern äntligen skulle få lufta sig lite mer igen :( Hoppas det inte blir värre för då blir det tufft att ta hand om två (väldigt morgonpigga!) tjejer imorgon...
Ha de fint!

Kommentera här: