Snaaart så!

Cykelsäsongen närmar sig med stormsteg, snön är borta och temperaturen är så behaglig nu att det skulle gå att cykla utomhus. Tyvärr ligger mycket grus kvar på vägarna så "vågar" inte mig på att ta ut racern ännu. En annan äger ju ingen mtb annars hade jag förmodligen varit ute vid det här laget. Det sägs dock vara grusfritt mer utanför stan (typiskt att man bor i stan då. Dock inte länge till - tänk vad skönt att slippa cykla genom stan utan kan börja träna direkt).
Med de två små twinsen är det inte helt lätt att planera cykelsäsongen 2015. Har även en sambo som vill hinna träna. Än så länge går det ganska bra att komma iväg att träna tycker jag. Det gäller att ge och ta. Blir ju inte så långa pass men ändå. Just nu sover de små ganska oroligt och det är svårt att själv få någon sammanhängande sömn, detta påverkar såklart träningen. Nu tränar jag ju inte så hårt att det är någon större fara men om jag längre fram tänker försöka träna mer och hårdare måste jag få ordentlig återhämtning. 
Tanken är att starta åtminstone något lopp längre fram på säsongen och ha ett tidsmål som är utmanande men rimligt för mig just där och då. Kanske blir det Vårgårda, som ligger ganska långt fram. Någon större förhoppning om att lösa tävlingslicens har jag inte i år, det krävs mer träning än jag har tid eller ork med just nu. Barnen är bara små en gång <3 samtidigt känner jag att det är viktigt att ha något mer fokus än enbart barnen, speciellt när jag inte jobbar, något som är bara för mig, annars är jag ingen bra mamma heller. 
Med tanke på att det kommer bli mycket smidigare att komma direkt ut på vägarna (sparar tid) när vi flyttat är jag hoppfull till att några timmar i veckan kommer att kunna spenderas på cykeln. Distanspassen blir förstås värre. Får pussla lite med köp av tid med sambon (som oxå tränar cykel...) och med barnvakt ibland. Får ta med cykeln när jag och barnen åker till mamma osv. Är övertygad om att det finns möjligheter :) 
Just nu är planen att få till minst ett spinningpass i veckan och då gärna intervaller. Som idag- spin puls intervall. Pulsklocka och hårda intervaller. Första gången på länge som jag var spyfärdig efteråt- bra tecken. 
Hoppas kunna komma ut på vägarna snart. Längtar så mycket. Snaaart så.
Denna har ni sett förr men gillar att drömma mig framåt mot sommar, sol och racer... 
 
 

Kommentera här: