Vår!!

De senaste två dagarna har bjudit på helt underbart vårväder! Och visst blir allt så mycket lättare då? 
I natt var jag nog uppe en gång i timmen då tjejerna är inne i nån speciellt orolig period just nu. Att de inte somnar om efter typ kl 6 gör oxå att man är lite halvseg om dagarna. Då är det skönt att solen är uppe tidigt och hjälper en på traven att komma upp från den varma, goa sängen. Och även om jag är kvällsuggla som ni vet, så är det rätt skönt att komma upp om mornarna. Ett ålderstecken måntro?? ;) Men trots att vi är uppe tidigt, ja, efter det obligatoriska goset i sängen såklart och efter att jag ammat Alma som tydligen gillar tuttarna fortfarande, så hinner jag inte med det jag vill om dagarna. I två dagar nu har jag försökt att städa lägenheten. Jag har städat köksbordet, dammat i köket och dammsugit köket och halva hallen. På två dagar alltså. Inte helt lätt att få nån ordning när man blir avbruten av två små som pockar på uppmärksamhet, som bajsar var och varannan timme, som ska ha mat (men som sedan inte äter maten utan man får fixa nåt annat snabbt och lätt), som ska läggas och som allt som oftast skriker så fort man närmar sig utgången till nästliggande rum "lämna mig inte maaaaamma!!" typ.             Har man tur får man gå på toa i fred. Skämt å sido, de kräver mycket men leker själva en hel del och jag lär inte ha någon som helst tid till städning när de börjar ta sig runt ännu mer än de gör nu... tur man inte är pedant.
 
Igår blev det bara en kort promenad efter alla måsten på dagen men idag kom vi ut ett par timmar i solen och det var helt ljuvligt! Eftersom det är fredag blev tjejerna fredagsfina i sina bodys med prinsesstårtor och cupcakes på- de är så sjukt söta!
 
Igår blev även mina bokstavslampor klara som jag gjort till tjejerna, kolla in mitt instagramkonto för bild. Sjukt nöjd faktiskt. Och tänka sig att jag gjort nåt sånt själv. Galet. Och himla kul. Hoppas de passar fint i blivande barnrummet :)
Nästa projekt blir ev att göra en girlang eller pimpa ett par vita krukor.
 
Trevlig helg på er!
 
 
 
 
  

Kommentera här: